:: Hidup & Klip Kertas ::




Assalamualaikum..
Peace upon to all...
Selawat dan salam ke atas junjungan besar kekasih Allah..




Hari ni ain xmahu cakap banyak..
Tulis entry panjang2..
Sekadar luahan hati yang sekian lama..
Terbuku di dalam hati..




Hidup ni bagaikan klip kertas..



Hmm..mula2 ain agak terfikir jgk..knp kita mesti samakan hidup mcm klip kertas..hehehe..
Persoalan yang memerlukan jwpn..







akhirnya ain barulah faham maksudnya ...




ok..sekarang bayangkan di tangan kita ada 1 klip kertas..jom kita cuba permainan ni...try cari klip kertas kt umah 2 deh..hee





ok..pastu dalam masa 30 saat..cuba kita jadikan klip kertas tu satu batang yang lurus..





pastu dalam masa 30 saat..kita jadikan dia klip kertas balik..





cuba kita lihat..adakah klip kertas tu msh sama dengan klip kertas yang asal???..





sudah terang lagi bersuluh..tentulah tidak sama..kn..





begitulah jugak dengan kehidupan kita...





dalam kehidupan kita...kita mempunyai banyak pilihan..dan setiap pilihan kita dimasa sekarang..akan mempengaruhi kehidupan kita di masa hadapan..





dalam masa 30 saat kita memilih dan membuat keputusan untuk melakukan sesuatu..






dan tiba-tiba kita rasa..keputusan kita..pilihan kita..ada yang tak betulnya..





kita cuba untuk memulihnya kembali kepada keadaan asal..tapi walaubagaimana pun kita cuba..walaupun ia kembali jugak kepada yg asal..tapi hasilnya takkan sama dengan yg asal..sudah tentu sedikit sebanyak..akan ada effectnya terhadap diri kita..




sejak ain memilih keputusan untuk masuk ke bidang perguruan....telah banyak keputusan dan pilihan ain buat..dan kadang-kala..keputusan dan pilihan yang ain buat bertentangan dgn diri ain yg sebenar..( sejujurnya ain xberminat nak jadi seorang guru..sebab cita2 ain sebenarnya nak jadi dentist )…org kater berkorban untuk orang lain terutamanya parents....tapi, bila ain sedar bnda tu..ain cuba untuk kembali..tapi..baru ain sedar walaupun ain kata ain dah kembali kepada diri ain yg asal, yang sebenar...tp pada hakikatnya..ain yang sekarang bukan lagi ain yang dulu..mgkin bukan pada keseluruhannya..tp sedikit sebanyak..ada jgk effectnya...extremely changed...





tapi..kita xbuleh menyesal dengan pilihan yang telah  kita buat…boleh jadi kita xsuke keputusan yang terpaksa kita buat..sedangkan Allah jauh lebih tahu apa yang terbaek untuk kita..mungkin dulu ain xtahu hikmah di sebalik keputusan yang ain buat..tapi sekarang ain mulai sedar bahawa keputusan yang ain buat adalah betul…keikhlasan akan datang melalui keterpaksaan…kan..sekarang sedikit sebanyak ain da mula jatuh cinta nge bidang yang ain pilih...seronok sangat2 terutamanya bila pergi sekolah wt PBS...1 perasaan yang sangat indah bile tgok budak2 sekolah..dengan pelbagai ragam dan kerenahnya..namun di sebalik itu..ada 1 amanah yang berat yang kena ain pikul..iaitu mendidik mereka dan memanusiakan meraka...dan ain harap ain diberi kekuatan untuk melaksanakan amanah tersebut dan masih banyak lagi kelemahan yang perlu ain perbaiki...inshaAllah.. ( 3 tahun lagi ...lalala...xabar nk graduate ) ^^,





lastly..ain selalu pegang & suka kater2 kt bawah ni... :
~ semalam adalah kenangan..hari ini adalah kenyataan..dan esok adalah impian..kenangan semalam akan mengajar kita untuk menghadapi kenyataan hari ini..dan kenyataan hari ini akan membuat kita terus mengapai impian untuk hari esok ~





Wallahua’alam.

Nota Hati 1 : "This is my journey. He puts me here.
It's His plan. So I just have to carry on and trust Him." ^^

Comments

cik pinaz said…
betul tu .. setiap yg terjadi ada hikmahnya .. kita manusia hanya merancang ..
btol 2...setiap y berlaku ad hikmah ny... Allah sebaik2 perancangan... Dialah Al-Hakim lg Maha Mengetahui is alam ini.. 1 je...jgn putus asa dengan rahmat ny..dan banyakkan berdoa..mudah2an diberi kekuatan untuk menempuah segala dugaan dan ujian dan dipermudahkan sume ^^
✿Ziera✿ said…
interesting. :)
memang susah nak kembali kpd asal ....
Juliet_iRa~" said…
hee...mcm sm je..;p

psss : akk ( rs awk ni adik je..hee ) pon dlu xminat jd cikgu..:)..tp tu la..mgkin tu takdir dan rezeki yang terbaik y Allah bg...:)
afzalsukasuki said…
haah betul2.hidup ni jugak macam dakwan pena.tak selalu lancar..ada kalanya putus putus,tapi tetap kena teruskan perjalanan sehingga tercapai matlamat :)
@✿Ziera✿ : thnx yaa dear...juz be urself...proud of it.. ^^
Juliet_iRa~" : hehe..same kew..kebetulan plak ye..heee...btol..mmg da qada qadar kter bakal guru...bakal pendidik, mua'lim dan murabbi..1 amanah yg sgt berat..mudah2 dberi kekuatan dan dpermudahkan sume...xsabar nk graduate..heee... ^^
@afzalsukasuki : hehehe..idup ni cm dakwat pen naa...tak selalu lancar..ada kalanya putus putus...stuju sgt3...xnmew ny khidupan lw xde onak duri kn...soo..be strong n never giver up..thnx yup... ^^
@♥AienNajwa♥ : kamoo pn nice jgak.. thanx dear ^^
<::ini belog saya . cinta hati saya::> thanx dear... kamoo pn nice jgk..doakan y tbek tuk ain yaa ^^,
, : thnx yaa sudi dtg cni... ^^,
semua yg terjadi ada hikmahnya...
so, teruskan kehidupan walaupun ada rintangan yg menanti :)
, : masyeh yaa sudi singgah cni...doakan yg tbek tuk ain .. be strong.. ^^
♥e'in♥ said…
ape yg berlaku ade hikmah disebaliknye.. :)

Popular posts from this blog

:: Jangan Pandang Pada Luaran ::

| Hijrah | Kembali Menilai Siapa Diri Kita, Kita Hanya Hamba |

| Tarikh Itu Semakin Hampir...Jom Counting Down ! |

| Pray For Them |


Saudara-saudara kita di bumi Palestin sedang berjihad dalam menegakkan agama Islam. Walaupun kita tak dapat berjihad dan menolong mereka di sana, marilah berdoa supaya saudara-saudara kita di sana mendapat kekuatan dan mendapat lindungan daripada Allah SWT kerana doa adalah senjata orang Islam. Tolonglah mereka dengan DOA! Ya Allah, satukan hati kami umat Islam sedunia supaya Yahudi laknatullah dapat dihancurkan. Info terkini mengenai saudara-saudara kita di sana boleh lihat di FB AMAN PALESTINE. Marilah kita sama-sama menderma untuk mereka dan moga-moga dengan sumbangan yang kita buat itu dapat menyelamatkan nyawa dan membantu saudara-saudara kita di sana. Boikot juga barangan Yahudi. Kita satu ummah sekat ekonomi mereka!