Posts

Showing posts from October, 2011

::let's create a success....

Image
Assalamualaikum... Peace upon 2 u all...


juz want 2 share my feeling n my daily 2day...ehem3





Subhanallah,,,,, rni  rupanya baru menyedari diri ini sedang diuji dengan masa lapang! Ya Allah, kurniakanlah aku kesibukan andai itu lebih baik buatku dan membuatkan ku lebih hampir denganMu! Upcoming exam… tapi…dri ini stil belumsedar2 lg…nk 2gu last mnute bru nk study…hee  P y penting… Kter kne ingat yg exam bukanlah tuk mengukur kebijaksanaan kita semata2,,,  tetapi untuk menilai sejauh mana kemahuan kita untuk berjaya!kn... Sejauh mner aku ni dpt mengatasi kemalasan y menyelubungi dri..huhu




















Sooo,,, Ari ni…. Baru je  mdapat kembali momentum tuk  kembali bersemangat untuk belajar! Rupanya rentak aien yg sebenar ialah  mbuat nota kcil + better stayback je kt mktb….cos kt umah,godaannya terlalu2 besar!  KATIL…. LAPTOP…. DAPUR….. TV…. hehehehe

sHoRtNoTe......

Image
Untuk setiap detik bermula saat kau kata kau sayang aku... Aku sayang kau, lebih daripada ruang dan waktu... Jarak memisah sedetik pun tak mengganggu.... Terkadang jauh, tetap aku sayang. Tapi aku lemah... Aku lemah untuk buat kau faham macam mana aku sayang kau.... Aku  X cukup kuat... Aku  X cukup kuat untuk buat kau yakin yang aku benar-benar sayang kau. Maafkan aku untuk setiap hari yang buat kau terluka. Aku juga sakit tuk sayang yang X mampu aku yakinkan, tuk sayang yang aku X mampu tafsirkan, juga untuk sayang yg X mampu aku mgertikan... I’m sory...

















 juz remember dat,,, Cinta adalah anugerah daripadaNya.Mendambakan pencinta yang akan menguatkan cinta ini kepadaNya... & Hidup di dunia ni ibarat sebuah PERJALANAN yang terlalu PANJANG dan terlalu banyak PERHENTIAN SEMENTARA sehinggakan kadangkala terlupa sebenarnya diri ini hendak ke mana....kn....cinta 2 luas...bkn tuk kekasih at only...p tuk dri sendri,,,fmily,,,kengkawan...n sape2 y sntiasa ad dcc kter ssh n sng....appreciate t…

:: a tiny little note ::

Image
Dear bloggy…









Muak dengan diri sendiri, selalu tewas dengan perasaan. Alangkah malangnya jika pejuang agama tewas hanya dengan perkara seremeh ini. Tapi, memang itu realitinya. Aku lemah. Tuhan, bantu aku, tolong. Cukup, ini yang terakhir. Sudah malu dengan diri sendiri. Terlalu mengikut perasaan. Selamat tinggal jiwa yang kacau, selamat datang semangat baru!










* take the heart among it, and continue with persistence!





ada sesetengah perkara yg kadang hanya perlu disimpan lam hati
ada sesetengah perkara yg kadang hanya prlu dijadikan rahsia
ada sesetengah perkara yg kadang hanya perlu antara aku & Allah sje ; )














ya Allah, ya Tuhanku! Hidupkanlah aku sekiranya kehidupanku itu baik untuk diriku dan matikanlah aku sekiranya kematianku itu baik untuk aku!






“ ada perkara yang perlu dipelajari hasil dari kesilapan orang lain “....







when you are doing something, think that you will get the same thing same like what have you done.. when you want people

::Hati-Hati Dengan Makanan Yang Anda Makan!!!

Image
Assalamualaikum wbt...
peace upon 2 u all.... =)






baca tak tajuk atas tu?? Ehem3,,, bila sebut “vavi” a.k.a khinzir je mesti semua orang cam..eeeeeeeeeeeeeeeee najis!!!! samak!!!!! tapi sedar tak kadang dalam mknn yg korang mkn, dlm cokelat yg korang mkn.... kadang2 ade lemak babi...Pernahkah korang semua melihat label kt kandungan sesebuah makanan???
N aien baru je mrujuk bbrpa soal jawab ttg isu halal haram mknn yg mengandungi kod E. N ad 1 komen yg diberikan lam 1 blog yg menyatakan coklat 'Cadbury' adalah haram. aien ske aw mkn coklat 'Cadbury Blackforest'. Memikirkan yg aien xdpt da  mkn lg jika kenyataan haram itu benar, mendorong aien tuk mcari kebenarannya....heee...ce korang bayangkan if mend mcm ni blaku......



















ap respon korg......Eiiii....msti korg xsgup kn nk mkn kn....so...korg kne la berhati2 memilih mknn,,,cek dl kandungan lam mknn 2...jgn pakat redah je...bahana dri tw...

















::Yg Tertutup Itu Indah kn...

Image
ASSALAMUALAIKUM... Peace upon 2 all yup.. hope everything is fine yaa... 2day...aien nk mcorat coret sket sal dri aien... sje mau shared...














Rasulullah SAW telah bersabda :
"Bahawa anak perempuan apabila cukup umurnya, maka mereka tidak boleh dilihat akan dia, melainkan mukanya & kedua tapak tangannya hingga pergelangan"


















Berdasarkan sabda Rasulullah di atas, faham lah kita bhw setiap perempuan yg tlh cukup umur, wajiblah ke atas mereka tuk menutup aurat iaitu seluruh anggota badan & kecuali muka & juga kedua tapak tangan. SUBHANALLAH, begitu istemewany mjadi seorang wanita kerna tidak ada sesiapa yg di benarkn melihat perhiasan mereka kecuali kpd orang yg di halalkan di dlm Islam.



















Tp, pd masa kini, banyak yg telah berubah. Kebanyakkan mereka sudah Xikut kehendak  yg telah di tetapkan di dalam Islam iaitu cara2 menutup aurat dgn betul. Alangkah ruginya diri jika perkara2  spt ini berlaku kpd kita kerana setiap apa yg di tetapkan di dlm  agama kita  pasti ada  hikmahnya yg …

| Pray For Them |


Saudara-saudara kita di bumi Palestin sedang berjihad dalam menegakkan agama Islam. Walaupun kita tak dapat berjihad dan menolong mereka di sana, marilah berdoa supaya saudara-saudara kita di sana mendapat kekuatan dan mendapat lindungan daripada Allah SWT kerana doa adalah senjata orang Islam. Tolonglah mereka dengan DOA! Ya Allah, satukan hati kami umat Islam sedunia supaya Yahudi laknatullah dapat dihancurkan. Info terkini mengenai saudara-saudara kita di sana boleh lihat di FB AMAN PALESTINE. Marilah kita sama-sama menderma untuk mereka dan moga-moga dengan sumbangan yang kita buat itu dapat menyelamatkan nyawa dan membantu saudara-saudara kita di sana. Boikot juga barangan Yahudi. Kita satu ummah sekat ekonomi mereka!