:: Kita, Lembu & Solat ::

  
Assalamualaikum..
Peace upon to all...
Apa khabar iman hari ini...
Moga2 sentiasa dalam jagaanNYA ^^
inshaAllah...








Jom hari ini kita baca 1  kesah....
Kesah yang Ain rasa sangat menarik...tajuk nya...
Jeng jeng jeng
KESAH LEMBU & TUANNYA...
Kita baca dan sama2 ambil iktibarnya.... ^^












LEMBU :  Aku makan rumput. tuan makan apa?
LELAKI :  Aku makan nasi. kita tak sama.



LEMBU: tuan tidur di mana?
LELAKI :  Aku tidur atas tilam. engkau tidur dalam kandang. mana nak sama.



tiba-tiba kedengaran laungan azan....



LEMBU :  Itu suara apa?
LELAKI : Seruan azan mengajak bersembahyang.



LEMBU :  Tuan tak sembahyang?
LELAKI : Tidak.



LEMBU : Jadi..samalah kita..
 Lelaki : ???????












Haa..camne....ada siapa2 yang terasa kaa..heee
takkan kita nak jadi macam lembu kan...
lembu memang lah tak sembahyang..kan..kan..
tapi kita manusia solat memang suruhan untuk kita...
perkara wajib yang mesti kita tunaikan....










jadi, apa lagi??









JOM SOLAT (^^,)
“……..dan (marilah) mendirikan solat.."
( Surah al-Baqarah : 3 )



Wallahua’lam.



Nota Hati : Hidup ni memang singkat..tanpa disedari, masa berjalan dan
terus berjalan  dan kita pun semakin membesar, meningkat remaja dan
nanti tua dan akhirnya kembali kepadaNya. Masa berjalan tanpa boleh diundur...
benda yang paling jauh dengan kita ialah MASA dan
yang paling hampir dengan kita ialah MATI.. ^^

Comments

♥AienNajwa♥ said…
terbaik la syg ! ~ =) erm bende niy kalau nak ajar orang, perlu menggunekan care yang halus..care macam entry kamOo sangat bernas..hehe..
::WafaIrdina:: said…
@♥AienNajwa♥ : btol2..kdg2 nk tgur org kite kena terang gune mend2 yang dekat nge kiter..nak2 budak2..barulah diorang phm...kena btg idung sendiri bru nak sedar kan....

*sama2 amik manfaat nya yaa....masyeh yaa dear..^^
menarik kisah ni...mesej disebaliknya amat berguna...;)
::WafaIrdina:: said…
@Aishah Jahirah(cik aisha) : masyeh yaa dear...sama2 amik manfaat ny .... ^^
aimie amalina said…
=]]
x rugi bersolat..
5x sehari jumpe tuhan..
Zara Nur said…
menarik!! thanx..huhu..mitak izin copy boleh..
insyaallah sama2 manfaatkan..:)
p/s:alexa tu akak pun masih dalam proses nak memahami...
::WafaIrdina:: said…
@aimie amalina : betol..xrugi pun solat 5 waktu...
jom kita spend 10 minutes setiap waktu date dgn Allah..kn sweet cm2...^^
::WafaIrdina:: said…
@Zara Nur : masyeh yaa dear sudi meninggalkan jejak d cni....moge sama2 beroleh manfaat ny...oke...copy lar...sama2 ingat mengingatkan... sharing is caring n loving ^^
~kiinaa~ said…
awak, lagu apa untuk background ni?
music apa ye?
nak tau sangat :)
Ungu Violet said…
yep...jom solat..

semoga solat kita solat yg khusyuk...:)
Isma Haneefa said…
comenyer gamba tu.
btw, sbb tu ALLAH suruh kita solat... sbb nak mmbezakan kita dgn makhluk2 laen:)
Alhamdulillah nasib baik tak sama dengan lembu tu..ngehehehe...
comelnye gambar budak tu..:)))
::WafaIrdina:: said…
masyeh yaa kpd sume yg sudi mninggalkan jejak dcni..btw amik y bek..tgalkan y bururk..sama2 baiki diri ke arah y lebih baek..inshaAllah Allah permudah ^^
hikhikhik.. spe x solat boleh kwn dgn si lembu la..=)
::WafaIrdina:: said…
@nur farahin binti sulaiman : hehe..ley jugak 2..biar diorang sedar sket kewajipan diorang..ngee^^

Popular posts from this blog

:: Jangan Pandang Pada Luaran ::

| Hijrah | Kembali Menilai Siapa Diri Kita, Kita Hanya Hamba |

| Tarikh Itu Semakin Hampir...Jom Counting Down ! |