:: Analogi Mee Bandung ::


Assalamualaikum..
Peace upon to all...
Semoga semuanya berada dalam lindungannya..
Inshaallah..^^








Jom hari ini kita ceritera pasal mee bandung...
Siapa tahu masak mee bandung...
Feveret Ain 2 tau..suke sangat2..hee
(haa..angguk je semua ek...)
Tapi hari ini Ain bukan nak ceritera pasal cara nak masak mee bandung..
Tapi nak ceritera ada apa dengan mee bandung..huhu
Saje Ain nak kaitkan ceritera hari ini dengan mee bandung..hehe
xtahu la sesuai kew x analogi ni..hee















Kalau ditanya semua orang pernah makan mee bandung..
Of course la..order je kat kedai lau malas masak gak..hee
Tapi pernah x anda terpikir bile kita pergi kedai makan 2 hari ini..
Dan kita rasa mee bandung 2 sedap sangat2...cukup semua rasa..
Tapi tak semstinya kalau esok kita order lagi..
rasenya akan sesedap macam apa yang kita makan hari ini..
mungkin esok terkurang masam manis ke...
terlebih masin ke...
mee bandung pun ada kekurangan..
takkan sama rasanya tiap2 hari..
sama lah macam kita..MANUSIA..
manusia ni xsempurna...takkan sama kita dengan orang lain..













‎"..ingatlah bahawa setiap sesuatu di dunia ini, ada kelebihan dan ada kekurangannya.
Bukanlah bererti seoragg doktor akan kekal sihat sentiasa,
 seorang jurutera akan sempurna pada pengiraannya, 
seorang peguam akan tetap lancar pada percakapannya, 
seorang berilmu tidak akan ada silap salahnya.
 Hakikatnya pasti akan terselit juga kekurangannya,
maka bersikaplah sederhana dalam apa yg kita miliki dan dalam apa jua kedudukan dan
posisi. Kerana bila2 masa kekurangan itu akan muncul dari diri."













macam diri Ain... diri ini x sempurna...
setiap orang x sempurna..
kesempurnaan hanya milik ALLAH SWT..
ada kelebihan dan kekurangan masing2..
KITA MEMANG BUKAN SEMPURNA.....
Dan role model kita yang sempurna pula ialah..
NABI MUHAMMAD SAW...













Kerna itu janganlah terlalu meletakkan high expaction
pada orang keliling...
mereka juga manusia biasa dan kita juga manusia biasa...
usah terlalu berharap..takut nanti kecewa yang datang...
letakkan pengharapanmu sekadarnya..
kerna kita memang bukan sempurna...
sebaliknya bergantung haraplah hanya pada DIA,
nescaya kita tidak akan kecewa,
kerana DIA MAHA SEMPURNA..Allah Rabbul Jalil..














TAPI.....












Jangan jadikan istilah
"Tiada manusia sempurna"
alasan untuk kita terus khilaf dan berubah…
tak cuba untuk berubah...tak cuba untuk jadi lebih baik...
oke..yukk..kita berubah ke arah yang lebih baik dan terbaik..
tingkatkan ilmu yang berfaedah..
tingkat takwa dan iman..
dan tingkatkan kecintaan kita kepada Allah dan Rasulullah...
Kita boleh berubah ke arah yang lebih baik...
Asalkan ada kemahuan dan kesungguhan, pasti ada jalan.













Dengan erti kata lain,
jika kita tidak mampu jadi manusia yang terbaik,
 maka kita latihlah diri menjadi manusia yang baik!
 Lama-kelamaan, pasti kita akan dapat jadi yang terbaik.
 Bukankah mentol yang ada pada hari ini adalah hasil daripada ratusan kegagalan
Thomas Edison? Ain yakin, kalau Thomas Edison berjiwa kecil,
 pasti dia akan putus asa ...
renung-renungkanlah diri kita selalu yaa...
Moga kita sentiasa berada dalam jagaan dan redha Allah selalu..
InshaAllah..^^
p/s : siapa nak mee bandung??cepat order cni..hee


Wallahua’lam.

Nota Hati 1 : Jangan peduli cakap orang.
 Bukankah kita mahu berubah kerana Allah?
Allah pasti akan suka, jika kita mahu berubah. Cuma syaitan saja yang tak suka.
Jadi, rasanya tidak melampau jika Ain kata manusia yang menghalang 
orang buat baik,dia tu macam syaitan..Maaf jika berkasar.. :)

Comments

yang penting kite berusaha untuk menjadi yang terbaik...

p/s: saya tatau masak mee bandung..;p maggi bandung adabi tu retila masak hehehe
♥AienNajwa♥ said…
suke mee bandung muar ! ~ =)


p/s : yup..berusehe yang jadi lebih baik..daripade baik, jadi lebih lebih lebih baik..thakns AiN..=)
::WafaIrdina:: said…
@Teenager Housemaid : masyeh yaa sudi meninngalkan jejak di cini lagi..syg kamoo bangat..hee...tol..yuk jadikan rini lebih baik dr semalam..let's be arkitek of future..huhu

*sama la...xreti pun lagi masak mee bandung..mee kari buleh..huhu
::WafaIrdina:: said…
@♥AienNajwa♥ : masyeh yaa AieN syg..sudi meninggalkan jejak kt belog ain ..hee...fighting!!! become a better one..inshaAllah Allah permudah dan merahmati kita...^^

*ain xpernah lagi merasa mee bandung muar..orang kater sdap..p ain pernah merasa mee bandung segamat..perghh..sedapppp...^^
Nur Zulaikha said…
maaf lmbt bls kunjungan..follow sini jgk..tq ye sudi singgah dan tinggalkan jajahan anda..hehe..terasa lapar pulak tgk mee tu..nk sket blh?
syieda ;) said…
syieda suka mee bandung! sedap! :)
tgk pic mee bndung sedap plak.. tiba2 farah rasa lpar..hihihi
ainaa afiqah said…
wah igt nak belanje mkan mee bandung td ..upenye ade isi terisrat di situ ..banyak pengajaran entry wafa nie .don't judge a book by its cover & nobody perfect ..kita nie manusie biase y sering membuat kesilapan & jangan malu untuk berubah ke arah kebaikan ..kate2 kurang sedap dari orang lain tu pekakkan jer telinge anggap dorang tengah menyanyi kan :)

Popular posts from this blog

:: Jangan Pandang Pada Luaran ::

| Hijrah | Kembali Menilai Siapa Diri Kita, Kita Hanya Hamba |

| Tarikh Itu Semakin Hampir...Jom Counting Down ! |