| Aku Ni Xcantik Ker |



Assalamualaikum…
Peace upon to all..
Apa khabar iman hari ini..
Semoga sentiasa dalam jagaanNya..
inshaAllah ^^








Soo..hari ini Ain nak ceritera sal CANTIK...
cantik kew Ain ni..hahaha...no komen..terima diri ini seadanya..hee
haaa  gadis2 cantik di luar saner...
jom check it out...heee
Ada orang kata cantik itu subjektif...kan
Ada jugak yang kata yang bulu mata lentik melentik itu cantik.
Ada yang kata putih gebu itu cantik.
Dan ada yang kata jugak yang hitam manis itu menawan.
Alam ni pun Allah dah jadikan cukup cantik.. cantik sempurna..
sama juga macam manusia..kejadian yg cukup indah...kan


















Bagi Ain setiap orang tu cantik..
tapi mata manusia je yang menilai kecantikan berbeza-beza..
Cantik tidak semestinya dinilai dengan kecantikan paras rupa,
namun kecantikan juga boleh diukur dengan akhlak yang baik, ilmu yang berguna, serta cara kita membawa diri.
Actually orang yang cantik ni adalah orang yang yakin and selesa dengan diri mereka kan
mempunyai keperibadian yang baik jugak adalah satu kecantikan...
that is the truly beauty... :D









Penting sangat ker kecantikan tu di mata kita??
Haaa..siapa nak jawab..heee
kecantikan itu memang penting kan..*angguk2
tipulah kalau kata tak... tapi, bukan menilai pada kecantikan paras rupa ye..
luaskan skop anda tu...open sikit k..
kecantikan peribadi itu lebih penting au..dan..
" Sesungguhnya Allah itu cantik dan suka akan kecantikan "..
see.. cukup penting.. betul tak?heee :)








Bila orang laen puji kita cantik...apa perasaan korang ek...
Heee..jom perasan cantik sebentar :D
normal la ade orang nampak kita tak cantik
masing-masing ada persepsi masing-masing dalam menilai sesuatu..
yang penting kita mesti rasa diri kita ni cantik kan....
apa orang nak kata.. katalah..
da most important is what we think about us,..right..heee :)








sebelum Ain nak tutp entry hari ini..
jom Ain nak share 1 tips kecantikan..simple je...
no need la nak pergi spa o ambil produk kecantikan mahal2..free of charge jee..
untuk mendapatkan wajah yang cantik.. solat subuh jangan tinggal ye..
kenape ek?
sebabnya..
sabda Nabi Muhammad S.A.W :
" Barang siapa yang meninggalkan solat subuh,
tiadalah NUR di wajahnya"













Last word,
" Anda semua memang CANTIK....GOJES.. "
manusia tu sememangnya dicipta sebaik-baik kejadian..
maknanya makhluk tuhan yg paling cantik dan indah tentulah manusia...
dan tuhan takkan ciptakan sesuatu yg buruk kerana tuhan itu maha indah dan suka kpd keindahan...
maka ciptaanNya pastilah yg indah dan cantik~
dan bersyukurlah jugak dengan apa yang kita ada...
dengan siapakah kita hari ni.. sebab...
Setiap orang ada keistimewaannya yang tersendiri. kan2? :)
Dan bagi yang rasa diri anda tidak cantik.. ingatlah..
Cantik di dunia, tidak membawa sebarang kebahagiaan di akhirat kelak.
Cantiklah untuk DIA, maka segalanya akan menjadi CANTIK.


kbai..salam.





Nota Hati 1 :Biar wajah kita tidak cantik mana pun,
yang penting akhlak kita itu cantik dan indah.
Walaupun wajah kita tidak cantik, tapi kalau akhlak kita cantik,
Wajah yang tidak cantik pun boleh nampak cantik. (Serius ni au!)












Fi amanillah,
14 Rabiulawal 1433H,
06022012  : 1204


Comments

N'yue said…
cantik itu subjektif..depends individu & situasi..namun cantik i2 y indah luar & dalaman dlm peribadi seseorg... :))
::WafaIrdina:: said…
@ N'yue : betol 2 sis
cantik itu subjektif..depends individu & situasi.
Cantik tidak semestinya dinilai dengan kecantikan paras rupa, namun kecantikan juga boleh diukur dengan akhlak yang baik, ilmu yang berguna, serta cara kita membawa diri.
Setiap orang ada keistimewaannya yang tersendiri. kan2? :)
.cik syana. said…
sya cntik x? cpt puji,lau x,siap!*tunjukpenumbuk. kehkeh.
cik Ain cantikla.manis je;)

sume ayt dlm entry syaa stuju sgt2.dunia ni cantik,Allah tu cantik dan pasti semua makhluknye cantik.actualy tade yg tak cantik,kurang dari segi rupe,pasti ilmu dan peribadi dy cantik.ade -ve and +ve yg saling melengkapkan =')
::WafaIrdina:: said…
@.cik syana. : sya cantikla
of kos
sume makhliuk tuhan cantik
kan ~~~

Pe pun apa yang penting, kenali kecantikan semulajadi diri sendiri dan lakukan yang terbaik untuk menjaganya. Jika mengharapkan sesuatu yang Allah tidak ciptakan untuk jadi milik kita, kita tidak akan mengenali erti bersyukur.
:D
dyabunga said…
semua orang cantik termasuk saya..:D
Izzati Tatie said…
sye selalu pegang pda 1kata2..Wahai wanita jangan dibangga dengan kecantikan luaran,
Kerna satu hari nanti ianya akan lapuk di telan zaman,
Tetapi jaga dan peliharalah kecantikan dalaman ,
Agar diri ini bersih dan sentiasa mendapat Rahmat Ilahi..smoga kte sntiasa brmuhasabah :)
nuruashia said…
cantik lua xsemestinyee cntek dlm..
tp cantik tu semua org ade..
xpe xHOT kt dunia jnji HOT kt akhirat :)
CekbOlat-bOlat said…
heee.. nk cantik bkn mcm neeolopak.. tpi sejuk mata memandg
Adila Saidi said…
cantik tuh mmg sgt subjektif. takde sape yg tahu cantik tuh mcm mana sebenarnya. cantik dimata Allah SWT itu lah yg paling baik ^^
fathiahRAIHANA said…
Allahumma anta hasanta khalqi fahassin khulqi :)
einz said…
singgah n follow~
zareliqa afiqa said…
Paling penting inner beauty.Bukan semua orang ada.kan2.. :)
..FiqaComey.. said…
fiqa nak cakap semue orang cantik!!!!!! :-p hihihi
Ckin Kembaq said…
105% setuju! ^_^ cantik itu bukan sekadar pada paras rupa... ^_^
eeiyss said…
cantik dalam ... cantikla luarannya ... insyaALLAH~ HEHE
semua makhluk yang diciptakan DIA , semuanya cantik2 belaka ... tiada ciptaan yang lebih hebat dari ciptaan DIA
Mr.Clive said…
"kita tak perlu mencari SESEORANG YANG SEMPURNA untuk menjadi
TEMAN SEJATI cukuplah mempunyai seorang teman yang
menjadikan kita SEMPURNA apabila BERSAMANYA..."

suka apa yang Ain tulis kat sini. :)
love it.

anyway, back to ur post.

kita ni hidup di dunia yang serba moden dan masyarakat semakin dipengaruhi oleh imej yang dipersembahkan oleh pelakon pelakon ngan model model kat tv,iklan etc.
jadi dari situlah kita membentuk pandangan bagaimanakah rupa, pemakaian dan perangai seseorang yang digelar "cantik".
::WafaIrdina:: said…
@dyabunga : betol 2 dear
semua org cntik
termasuk awak
hihi~~
:D
::WafaIrdina:: said…
@ Izzati Tatie : betol 2 sis
kalu nk dikira rupa paras,
ia takkan kekal..
masa muda lawa la..
bila dh tua mesti kerepot sana sini..
pe yang penting cantik hatinya..
cantik akhlaknya
kan
:D
::WafaIrdina:: said…
@nuruashia :hehehe
ske lar quote 2
xpe xHOT kt dunia
jnji HOT kt akhirat :)
::WafaIrdina:: said…
@CekbOlat-bOlat : sejuk mate memandang cik bolat ni
hihi~~

bersyukurlah dengan apa yang kita ada
Setiap orang ada keistimewaannya yang tersendiri. kan2? :)
::WafaIrdina:: said…
@Adila Saidi : betol 2 sis
jom kita cantik di mata Allah
Cantiklah untuk DIA, maka segalanya akan menjadi CANTIK.
:D
::WafaIrdina:: said…
@zareliqa afiqa : yess darl
da most important is inner beauty
:D
::WafaIrdina:: said…
@ ..FiqaComey.. : fiqa pun cantik
suke pink lak 2
same cam ain
hihi~~
:D
::WafaIrdina:: said…
@Ckin Kembaq : hehehe
setuju!!!
manusia tu dicipta sebaik-baik kejadian.. maknanya makhluk tuhan yg paling cantik dan indah tentulah manusia. dan tuhan takkan ciptakan sesuatu yg buruk kerana tuhan itu maha indah dan suka kpd keindahan. maka ciptaanNya pastilah yg indah dan cantik~
::WafaIrdina:: said…
@eeiyss :
inshaAllah dalam cantik
luar ofkos lar cantik kan..
:D
::WafaIrdina:: said…
@Mr.Clive : suke jugak quote 2...

betol m2
mate kite slalu ditipu dengan 'CANTIK' duniawi...
yang palsu blake...
mudah2an hati kita tidak buta memilih manew 1 intan..mana 1 kaca
kan
:D
indah terkagum dengan entry nih..:)

cantek tuh terlalu subjektuf..yup,that true..msing2 ada persepsi masing2 tentang 'cantik'. mata melihat luaran hati cuba mengenali 'cantik' dalamannya..:)
Cikgu Ma said…
suka dengan ayat ni ---> Biar wajah kita tidak cantik mana pun,
yang penting akhlak kita itu cantik dan indah.
Walaupun wajah kita tidak cantik, tapi kalau akhlak kita cantik,
Wajah yang tidak cantik pun boleh nampak cantik...(siyes akk hanya org bese2, cuma mengahrap akak selalu baiki diri menjadi cth =)
Mr.Clive said…
yup,betol kata awak tu.terikut2 sgt dengan cantik duniawi... :)

tapi disini definisi dia:
kalau seseorang lelaki puji:

HOT - maksudnya dia tgk yang kat "dada" tu

CANTIK - maksudnya dia tgk paras rupa.

dan

AYU - maksdunya dia tgk perangai. :)

plih lah mana yang nak. hoho
Mr.Clive said…
kalau free tu,jenguklah blog yang dalam bahasa pulak..keh2

http://palirsm.blogspot.com/2012/02/meluahkan-perasaan-cinta-kepada-crush.html
::WafaIrdina:: said…
@si kiut lavender : alhamdulillah...:D
all praised 2 him :D
pandai2 la menilai kecantikan hakiki masing2 k..
jgn terlalu taksub nak "cantik" sehinggakan kita xbersyukur dengan apa yang telah Allah kurniakan..
::WafaIrdina:: said…
@Cikgu Ma : ain pun ske quote 2 CM
hihi~~
ain pun org bese2
tp ain kalau buleh nak jadi cantik
tuk diri sendir
orang lain
dan paling penting
cantik di hadapanNYA..
:D
Faiq Aiman said…
suke entri ni..
1000 like this :)

cntik di mata manusia ape la sgt..
biar kita cantik disisi Allah dgn akhlak kita..
insyaallah..
::WafaIrdina:: said…
@Mr.Clive : ou...
ek..
pilihan di tangan anda
HOT / CANTIK / AYU
hihi~~
::WafaIrdina:: said…
@Faiq Aiman : hihi
exactly true
cntik di mata manusia ape la sgt..
biar kita cantik disisi Allah dgn akhlak kita..
kan cantik n shomel cam2..


n exactly lelaki pun law nak cri isteri
mesti nak cri yg cantik akhlaknya
bukan sekadar cntik rupa je
tp pragai..
alahai
lemah semangat
hee
:D
Isma Haneefa said…
Wah...entri cantek. sesuai utk org2 yg selalu mrendahkan dirinya dgn mmbanding2kan dirinya dgn kecantikan org lain...apapun, pointnya di sini ialah sentiasalah BERSYUKUR dgn apa yg ALLAH bagi. Bila sesekali hati trdetik utk merasa lebih, segeralah pandang orang yg kekurangan... insya-ALLAH,terbit kesyukuran dan keinsafan.

Salam ukhuwah fillah akk tersayang<3
Semut Senyum said…
cantik di luar, biar cantik di dalam. moga kita menjadi manusia yang bersyukur... =)
Ungu Violet said…
cukuplah suami kita tenang melihat kita...eceh...:)
nanad said…
"Cantiklah untuk DIA, maka segalanya akan menjadi CANTIK."

SUKA entry ini ^_^
O CIKTEDDY said…
tunaikan subuh anda dan anda akan kelihatan luar biasa cantik ^_^
cantik tuh subjektifff ;D
makna cantik pung termat luas :D
apa apa pung . i loikeeeee post sis nih. hihi
HaDi said…
Salam...

Cantik itu terlalu sulit untuk diertikan...
nice post...=)
MaYa MustWany said…
teringat zaman dulu.sampai mas dhina dpn org rmai.hilang kyakinan 5thn.n sampai skrg ssh nk maafkan..ntahla..bila teringat,mmg rasa down.tapi allhamdullilah family & kawan2 bagi support kat mas.now nak kata cantik or x terpulang la.stiap org de kcntikan..kan.

now mas riso,nak kurus.tuh je.hahaha
suka entry ini!
betul2..:)
::WafaIrdina:: said…
@Isma Haneefa :betol...
jgn terlalu merendah diri dan membandingkan diri dengan org lain
2 mkneny kita xbsyukur dgn apa yang Allah kurniakan ..
proud 2 be urself
tips beauty yg plg pntg
hihi~~
:D

*sayag adeq cos of Allah <3
::WafaIrdina:: said…
@ Semut Senyum : pakej 2
cantik luar dan dalam
inshaAllah
:D
::WafaIrdina:: said…
@Ungu Violet : ececece
jom cantik untuk suami
xsabar ny nak kawen
hahaha
:D
::WafaIrdina:: said…
@nanad : suke kamoo jgak
especially ur cute doodles
:D
::WafaIrdina:: said…
@O CIKTEDDY : solat subuh ni lar yg biasa org tinggal kan..
subuh gajah bese ny
kan3
hihi~~~
:D
::WafaIrdina:: said…
@Zakaria's daughter : i loikke u 2 sis cantik
hihi
~~:D
::WafaIrdina:: said…
@HaDi : betol
susah mengertikan cantik 2
dan rama yang tertipu dgn kecantikan
kecantikan duniawi yg xkekal
emmm

*ain jugak kdg2 obses jugak nak cantik
insaf3..hihi~~
:D
::WafaIrdina:: said…
@Teenager Housemaid : suke akak m yang shommel jugak...
hihi~~
:D


@MaYa MustWany : pduli lar org nak kater ap mas...
asalkan kita rasa diri kita cantik tuk dri sendiri..org lain..dan plg pnting cantik d mata Allah...
luaskan skop cantik 2...
dun jugde a book by it's cover
right??
hihi~~
:D
Rokiah Wandah said…
yeee cantik itu subjektif , n ain cantikkkkkk :)
Ain Zulaikha said…
bettttuuuuullllllll..... Allah mencipta semua makhluknya dengan ciptaan yang unik.. kita patut mensyukuri nikmat yang Allah bagi :0
littledolphin said…
kita semua pasti ada kecantikan sendiri ! hikhik
kecantikan dalaman lebih penting dr luaran :)
::WafaIrdina:: said…
@Rokiah Wandah : kamoo jugak cantekkkkk..hehehe
:D
mira maisara said…
cantik dalaman lagik awsome kan dear :D
Juliet_iRa~" said…
btol..setuju sgt..

cantik akhlak lebih baik dr cantik luaran..:)
xila riston said…
erkkk baiklah awak, kita akan jaga akhlak secantek niat hati wajah dan semuanya ;)
headayahchul :) said…
nice entry :)
Biar wajah kita tidak cantik mana pun,
yang penting akhlak kita itu cantik dan indah. Memang betul pon :D
Betoi tu Ain Allah memandang kecantikan akhlak n peribadi kita..Jika kita rase kita tidak cantik luaran takpa..asalkan kita cantik dalaman..itulah secantik-cantik atau yang paling cantik =)
Betoi tu Ain Allah memandang kecantikan akhlak n peribadi kita..Jika kita rase kita tidak cantik luaran takpa..asalkan kita cantik dalaman..itulah secantik-cantik atau yang paling cantik =)

Popular posts from this blog

:: Jangan Pandang Pada Luaran ::

| Hijrah | Kembali Menilai Siapa Diri Kita, Kita Hanya Hamba |

| Tarikh Itu Semakin Hampir...Jom Counting Down ! |

| Pray For Them |


Saudara-saudara kita di bumi Palestin sedang berjihad dalam menegakkan agama Islam. Walaupun kita tak dapat berjihad dan menolong mereka di sana, marilah berdoa supaya saudara-saudara kita di sana mendapat kekuatan dan mendapat lindungan daripada Allah SWT kerana doa adalah senjata orang Islam. Tolonglah mereka dengan DOA! Ya Allah, satukan hati kami umat Islam sedunia supaya Yahudi laknatullah dapat dihancurkan. Info terkini mengenai saudara-saudara kita di sana boleh lihat di FB AMAN PALESTINE. Marilah kita sama-sama menderma untuk mereka dan moga-moga dengan sumbangan yang kita buat itu dapat menyelamatkan nyawa dan membantu saudara-saudara kita di sana. Boikot juga barangan Yahudi. Kita satu ummah sekat ekonomi mereka!