Posts

Showing posts from 2011

:: Contest My Blog Simple But Cun ::

Image
Assalamualaikum.. Peace upon to all... Apa khabar iman hari ini... Moga2 sentiasa dalam jagaanNYA ^^ inshaAllah...













Hari ini tetibe rasa gatal nk join contest... Walaupun sebenarnya Ain xreti & xpernah pun join sebelum ni.... P disebabkan sudah di tag... oleh Cik Emy... plus tiada kerja nak dibuat.... dengan sukarela join la contest ni....huhu... ^^


















Wordless Wednesday #1 | I'm Not Perfect |

Image
Kita tahu itu salah, kita sedar itu tak betul, malah kita faham itu dosa,  sedangkan sebesar-besar dosa adalah apabila kita rasa berdosa ketika melakukannya..  Emmm, dan lebih malang lagi Ain lah antara kita itu .... =(













Pernah terfikir, bilalah diri ni nak berubah,  dalam erti kata lain menjadi muslimah sebenar.  Bukan sekadar pakai tudung, solat 5 waktu sehari, puasa cukup !  Tapi, mengimpikan untuk menjadi wanita solehah... Penyejuk hati semua orang...  Emm ... walau orang kata nak seribu daya , tapi bagi Ain tak semudah itu .....  Orang yang sudah dapat hidayah, atau lahiriahnya memiliki sekeping hati yang tulus ,  mungkin anggap perkara ini mudah.  Tapi, bagi orang yang tak sebaik macam Ain anggap perkara ni susah.  Allah, banyak malah terlalu banyak dosaku padaMu ....... 


















so...Sorry, I can't be perfect ..... 
definitely never be perfect....










:: Membebel vs Penyayang ::

Image
Assalamualaikum..
Peace upon to all... Apa khabar iman hari ini?? Mudah2an sentiasa dalam jagaannya.. InshaAllah...^^










Haa..cuba kita baca tajuk entry hari ini... Macam pelik je tetibe je hari ini Ain nak share tentang ‘mbebel’..hee Betol kan statement 2.... Membebel maknanye penyayang...haa.. Stuju..siapa stuju..hehehehe..












Sebenarnya semua orang Ain rasa mengaitkan perempuan dengan bebelan... ok kalau tak semua pun tapi hampir semua la kan...tak gitu? Ain suka membebel ke? of course la suka kot...kalau tak, tak kan ada belog ni...hehehe tapi Ain xdela expert sangat bab membebel ni...hahaha^^ merungu

:: Kita, Lembu & Solat ::

Image
Assalamualaikum..
Peace upon to all... Apa khabar iman hari ini... Moga2 sentiasa dalam jagaanNYA ^^ inshaAllah...







Jom hari ini kita baca 1  kesah.... Kesah yang Ain rasa sangat menarik...tajuk nya... Jeng jeng jeng KESAH LEMBU & TUANNYA... Kita baca dan sama2 ambil iktibarnya.... ^^











LEMBU :  Aku makan rumput. tuan makan apa?
LELAKI :  Aku makan nasi. kita tak sama.


LEMBU: tuan tidur di mana? LELAKI :  Aku tidur atas tilam. engkau tidur dalam kandang. mana nak sama.


| Pray For Them |


Saudara-saudara kita di bumi Palestin sedang berjihad dalam menegakkan agama Islam. Walaupun kita tak dapat berjihad dan menolong mereka di sana, marilah berdoa supaya saudara-saudara kita di sana mendapat kekuatan dan mendapat lindungan daripada Allah SWT kerana doa adalah senjata orang Islam. Tolonglah mereka dengan DOA! Ya Allah, satukan hati kami umat Islam sedunia supaya Yahudi laknatullah dapat dihancurkan. Info terkini mengenai saudara-saudara kita di sana boleh lihat di FB AMAN PALESTINE. Marilah kita sama-sama menderma untuk mereka dan moga-moga dengan sumbangan yang kita buat itu dapat menyelamatkan nyawa dan membantu saudara-saudara kita di sana. Boikot juga barangan Yahudi. Kita satu ummah sekat ekonomi mereka!