Posts

Showing posts from November, 2011

:: ShortNote 4 ::

Image
Seorang insan berdoa kepada Allah agar diberikan
bunga,
....dan rama-rama.
Namun Allah memberikannya kaktus
....dan ulat
Insan ini bersedih,
tidak faham mengapa pemberian-nya berbeza daripada permintaannya
kemudian dia berfikir;
Allah mempunyai terlalu ramai umat untuk diuruskan..
dan dia memutuskan untuk tidak mempersoalkannya.
selepas satu tempoh,
insan ini memikirkan semula permohonan doanya yang telah lama dilupakannya.
insan ini terperanjat melihat dari kaktus yang berduri itu tumbuh bunga yang cantik,
dan ulat telah bertukar menjadi rama-rama yang cantik.
Allah sentiasa melakukan semua perkara dengan betul!
cara Allah sentiasanya cara terbaik,
walaupun kelihatan semuanya salah.
jika anda memohon sesuatu dan menerima yang lain dari allah,
percayalah....
pastinya allah sentiasa mengurniakan apa yang dipinta pada masa yang sesuai.
apa yang anda pinta...
Allah tidak akan gagal memenuhi permintaan,
teruskan solat dan berdoa tanpa ragu dan mengeluh.

Bangkit dengan semangat juang Meneruskan sisa perjalanan ya…

:: Wanita & dapur ::

Image
Assalamualaikum .. Peace upon to all.. Aktifkan harimu dengan senyuman.. Mudah2an dipermudahkan segala urusan.. InshaAllah.. ^^,


Pernah dengar x statement kat bawah ni ... :


 “Cinta suami ber
mula dari perut”. “ Cara nak ikat hati suami ialah dengan makanan air tangan kita “ “Cinta suami bermula dari perut”.




Statement ni biase sangat kita dengar kan... Walaupun ain bukan lagi bergelar seorang isteri.. Tapi,,sebagai future zaujah for my future zauj.. Ain kena amik tahu lar sal ni.. Takkan baru nak akad kawen ..bru terhantuk kepala.. Nak tergadah..kan..hee.. Jadi.. Entry hari ini bukan untuk yang telah bergelar isteri sahaja tp.. Untuk perempuan yang di luar sana yang bakal menjadi Future wife ..future zaujah.. >^.^<
Rasa mcm gatal pulak bila tengok gmbr ni..Hahaha

:: Sayangi Hidung Anda ::

Image
Assalamualaikum..
Peace upon to all....
Ehem3..
Esuk da nk msuk tahun baru ..
Awal muharam..
Sblm nk wish salam ma’al hijrah tuk sume...
Jom bacer tajuk kt bawah ni...
Lalalalala








“ Sayangi Hidung Anda “












Saja nak sampaikan sikit sesuatu tentang hidung kita,
mungkin ada yang dah tahu.
Tidak kiralah berapa besar lubang hidung kita
atau macamana bentuknya ....
kita kenalah  ambil tahu kn sedikit.....heee
 Bunga akan berkembang segar jika disirami air.
 Dan hidung akan berkembang megah bila dipuji ye dak...kn..

:: Question 2 ::

Image
Lelaki Mana Pilihan Anda????


Lelaki pertama : Menunggu Dan Menjaga Anda Dalam Diam.



Lelaki Kedua : Menunggu Secara Terangan. Selalu Ada Untuk Anda.



Lelaki Ketiga : Menunggu Secara terangan. Muncul Bila Anda Perlukan Dia.



Lelaki Keempat : Anda Menyayangi Dia. Dia Menyayangi Anda. telah Mendapat restu Dari Kedua Belah Pihak.



Lelaki Kelima : Menunggu. Tetapi Bercouple Dengan orang Laen untuk Main2.



Lelaki Keenam : Menunggu. Tetapi Tak Pernah Mengakui Nya.


Lelaki Yang Mana Anda Akan terima or Menjadi Pilihan Anda?





Renung2kan persoalan ini...
lelaki manerkah pilihan anda..emm...
jawapan d tgn anda msing2...
tepuk dada n tnye hati..
^^


Nota hati 1 : Ketika kamu berhenti mengejar apa yang bukan untukmu, Allah akan mempertemukan kamu dengan apa yang baik untukmu..:)

:: Cantiknya aku a.k.a WANITA ::

Image
Assalamualaikum...
Salam pagi Rabu sume...
Enjoy holiday yup all...








Ari ni nk share pasal apa pulak ek.
Hujan2 camni...bnyk pulak yg difikirkan....
Emmm...tetibe terlintas di fikiran aku...
Cantik ker aku ??? emm..tetibe rase rendah diri..
Sebab aku tahu siapa aku....
Tapi kn...
Bile difikirkan kembali....
Kita sume memang dilahirkan cukup cantik & indah...kn...
Terutamanya aku yang dilahirkan sebagai seorang perempuan.. WANITA...
Sebab wanita adalah seindah2 ciptaan Allah...
Yang diciptakan untuk menyempurnakan tulang rusuk lelaki...
Jadi,,
Xseharusnya aku mempersoalkan CANTIK ker aku...
Kn...







This one's for the ladies.........

And also for me....








Allah berfirman:






"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan 

| Pray For Them |


Saudara-saudara kita di bumi Palestin sedang berjihad dalam menegakkan agama Islam. Walaupun kita tak dapat berjihad dan menolong mereka di sana, marilah berdoa supaya saudara-saudara kita di sana mendapat kekuatan dan mendapat lindungan daripada Allah SWT kerana doa adalah senjata orang Islam. Tolonglah mereka dengan DOA! Ya Allah, satukan hati kami umat Islam sedunia supaya Yahudi laknatullah dapat dihancurkan. Info terkini mengenai saudara-saudara kita di sana boleh lihat di FB AMAN PALESTINE. Marilah kita sama-sama menderma untuk mereka dan moga-moga dengan sumbangan yang kita buat itu dapat menyelamatkan nyawa dan membantu saudara-saudara kita di sana. Boikot juga barangan Yahudi. Kita satu ummah sekat ekonomi mereka!