:: Cantiknya aku a.k.a WANITA ::




Assalamualaikum...

Salam pagi Rabu sume...

Enjoy holiday yup all...









Ari ni nk share pasal apa pulak ek.

Hujan2 camni...bnyk pulak yg difikirkan....

Emmm...tetibe terlintas di fikiran aku...

Cantik ker aku ??? emm..tetibe rase rendah diri..

Sebab aku tahu siapa aku....

Tapi kn...

Bile difikirkan kembali....

Kita sume memang dilahirkan cukup cantik & indah...kn...

Terutamanya aku yang dilahirkan sebagai seorang perempuan..
WANITA...

Sebab wanita adalah seindah2 ciptaan Allah...

Yang diciptakan untuk menyempurnakan tulang rusuk lelaki...

Jadi,,

Xseharusnya aku mempersoalkan CANTIK ker aku...

Kn...








This one's for the ladies.........

And also for me....









Allah berfirman:






"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan 
untuk menjadi seorang yang istimewa. 
Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia;
namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."






"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu 
melahirkan anak dan menerima 
penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya."








"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar 
ketika orang-orang lain menyerah, 
dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan
tanpa mengeluh."








"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya 
dalam setiap keadaan, 
bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."







"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya 
dalam kegagalannya dan melengkapi
 dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."








"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa 
seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya,
 tetapi kadang menguji kekuatannya
dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu-ragu."









"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. 
Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan ketika ia diperlukan."







Lastly....
Kepada semua perempuan & wanita di luar sana 
( termasuk aku ),,,

Renung dan fikir2kan kata2 ini....
"Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, 
susuk yang ia tampilkan,
 atau bagaimana ia menyisir rambutnya. 
Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, 
kerana itulah pintu hatinya, tempat
dimana cinta itu ada.”






Indahnya wanita,

nanti, kita jua lah  yang akan menjadi isteri..

kita jua lah yang akan menjadi ibu..

isteri buat seorang yang bernama suami, dan

 ibu buat anak-anak dari rahim kita nanti..











bagi sume perempuan & wanita di luar sana..

termasuk diri aku...

bersyukurlah dilahirkan dengan seindah2 ciptaan....

walau mungkin menjadi seorang perempuan 
tidaklah sesenang seorang

yang bernama lelaki...tapi...

ketahuilah hebatnya seorang wanita itu bila dapat menjadi

 wanita yang solehah.


"Dunia ini adalah perhiasan, dan sebaik-baik perhiasan adalah wanita solehah".

(HR. Muslim)

Jom jadi wanita solehah....

Mudah2an Allah permudahkan...

InshaAllah...











Okey.,..

Dat’s all untuk ari ni...

Wallahua’alam..



Nota Hati 1 :  Jangan kau berasa bangga dengan kecantikanmu...sehingga kau dikejar jutaan lelaki...
Itu bukan kemuliaan bagimu...Jika kau berasa bangga, kau menyamakan dirimu
 dengan pepasir di pantai, yang boleh dipijak dan dimiliki sesiapa sahaja...
Muliakanlah dirimu dengan taqwa, setanding mutiara Zabarjad,
yang hanya mampu  dimiliki  penghuni syurga...seindah hiasan adalah wanita solehah....


Comments

Anum said…
entry terbaik
NorFarahin@aien said…
@Anum : mekaseh...hope enjoy reading & beroleh manfaat...dan meakseh cos slalu singgah belog aien ^^
Unknown said…
Allahuakbar..hebatkan Allah sebab dpt cpta wanita2 yg hebat!..Syukran utk post ini
ariff said…
semua manusia itu cantik..
Mizz ErMa said…
sy suka entry ini..terasa diri ini cantik apabila membacanya..hehehe =D
wafa zinnirah92 said…
Assalamualaikum wbt..

Nice sharing.. teruskan ya ukhti.. =)

Jemput ke blog saya nnt. ^_^

~permata yang dicari~
NorFarahin@aien said…
@qaseh ashuffi : SubhanaAllah...Allah MAha besar kn y mciptakan kter sbek2 ciptaan..sama-sama menghayati kecantikan ciptaan Allah ini dgn sntiasa bsyukur kpdNya... ^^
NorFarahin@aien said…
@ariff al-baqi : btol.. semua mnsia 2 cantik..cmer kter kdg2 xbsyukur dgn apa y kter...mudh2an kter tgolong dlm klgn org2 y sntiasa bsyukur .. inshaAllah ^^
NorFarahin@aien said…
@wafa zinnirah92 : welkam...moge beroleh manfaat ny yaa... ^^
Ungu Violet said…
wanita sememangnya istimewa..:)
missleana said…
setiap kejadian itu sememangnya ada keistimewaanya... :)

Popular posts from this blog

:: Jangan Pandang Pada Luaran ::

*Hayya Belajar Tajwid – Part 2*

|1 Hari 1 Muka |

| Pray For Them |


Saudara-saudara kita di bumi Palestin sedang berjihad dalam menegakkan agama Islam. Walaupun kita tak dapat berjihad dan menolong mereka di sana, marilah berdoa supaya saudara-saudara kita di sana mendapat kekuatan dan mendapat lindungan daripada Allah SWT kerana doa adalah senjata orang Islam. Tolonglah mereka dengan DOA! Ya Allah, satukan hati kami umat Islam sedunia supaya Yahudi laknatullah dapat dihancurkan. Info terkini mengenai saudara-saudara kita di sana boleh lihat di FB AMAN PALESTINE. Marilah kita sama-sama menderma untuk mereka dan moga-moga dengan sumbangan yang kita buat itu dapat menyelamatkan nyawa dan membantu saudara-saudara kita di sana. Boikot juga barangan Yahudi. Kita satu ummah sekat ekonomi mereka!