| #ShortNote 5 |


Assalamulaikum....


Bila diingat betapa beratnya hari-harimu,
mungkin rasanya kamu ingin menjerit dan menangisi itu semua.
Kamu merasa bahawa hidup tak adil padamu, dan kebahagiaan enggan datang padamu.
Kamu tak pernah berfikir bahwa ada seribu kebahagiaan dan seribu peluang di depan matamu.
Kamu justeru sibuk menyesali apa yang terjadi.
Kamu tak perlu menjadi yang terbaik di dunia ini. Kamu cukup melakukan yang terbaik semampumu.
Menjadi dirimu seutuhnya dan menguburkan sedalam-dalam kesedihanmu.
Tersenyumlah, dan dapatkan apa yang kamu mau.





Hee... apa2 pun... kalau anda nak diri anda lebih baik , nak happy .
teruskan bersemangat …
( semangatku telah pulih..thanks Ya Allah )
tak susah kalau kite nak kan terbaik untuk diri kitaa... sayang diri anda
sebab diri kite ini sangat bernilai...
sekian , terima kasih!





Doakan semoga Cik Ain bersemangat selalu yaa. amin ! :)
Cik Ain doakan anda jugak .
amin !

"Ya Tuhan kami, jadikanlah kami orang yang berserah diri kepadaMu, dan anak cucu kami(juga)
 umat yang berserah diri kepadaMu,
dan tunjukkanlah kepada kami cara-cara melakukan ibadah kami, dan terimalah taubat kami.
Sungguh, Kaulah Yang Maha Penerima Taubat, Maha Penyayang." 
( Al-Baqarah : 128 )


Nota Hati 1 : senyum walau pun ia perit sekali . senyum walau pun ia nya senyuman yang palsu .
senyum walau senyuman tak ikhlas di berikan .
senyum ! senyum ! senyum !
sebab senyum tuu the best exercise yang kite semua boleh buat :)

Comments

CekbOlat-bOlat said…
^___^ wahhh dah senyumm..
fiqa comey said…
senyum.. xperlu kata apa2.. senyum!! :-) heheh
aku HaniAsyira said…
dah ikut nasihat ni... mang kene senyum... biar hati rasa sakit tapi muka tetap maintain.. cewaaahhhh
Mishter Izwän said…
trus kan bersemangat , lupakan segala duka,

feel free to visit speechless009.blogspot.com
fathiahRAIHANA said…
semangat lah selalu cik Ain! tak rugi, hihi.
bila kita happy, benda baik semua akan lekat pada kita, insyaAllah :)
MiSsKonsPiraSi said…
terima kasih... senyum kepada awak juga... semoga hari yang mendatang kita akan terus bersemangat :)
::WafaIrdina:: said…
@CekbOlat-bOlat : hihi
suweeet smile spesel 2 u dear..
syggg cik bolat
*hug
hihi
:D
::WafaIrdina:: said…
@fiqa comey : right dear
juz smile n dun say anything
inshaAllah
everything will be okai
:D
::WafaIrdina:: said…
@Teenager Housemaid : thanx akak
syggg akak
:D
::WafaIrdina:: said…
@aku HaniAsyira : cheeewah
bia hati sakit
muke tetap maintain senyum
likes!!!
hati kita..
bia dy je ya rasa
:D
::WafaIrdina:: said…
@VMishter Izwän: yeaahh
fighting!!
masyeh yaa
inshaAllah i will visit u back
:D
::WafaIrdina:: said…
@ fathiahRAIHANA : inshaAllah
bile kite ep
sume mende baik akan melekat
amin~~
::WafaIrdina:: said…
@MiSsKonsPiraSi : tima kaseh jugak awak
suweeeet smile kat awak jugak
:D

moge kita jd lebih baik
:D
nanad said…
semoga cik wafa sentiasa bersemangat ^_________________^
Ungu Violet said…
sonok tengok org senyum...:)

hepi2 selalu taw dear..:)
Cikgu Ma said…
come with a big smile for u =)
Maria..... said…
keep smile dear,sebab ianya sunnah...^^
O CIKTEDDY said…
nk sebilion daya xnk sebilion dalih..cik pon dh senyum..hehe
ct said…
cik smiliey dtg tuk hiburkn anda...
hihi..ikut trademark ct : smile slalu..huhuhu...like my name.. :)
ariff al-baqi said…
senyum jugak la, sebab da disuruhkan.. XD
MaYa MustWany said…
suka note1..mcm mas tgh alami.hihihi
eeiyss said…
senyum ke atas saudaramu itu satu sedekah ;)
teruskan senyum...sesungguhnya senyuman kamu begitu indah,....heee
Norlida Ramli said…
senyum..x perlu kata ape2 :D

Popular posts from this blog

:: Jangan Pandang Pada Luaran ::

| Hijrah | Kembali Menilai Siapa Diri Kita, Kita Hanya Hamba |

| Tarikh Itu Semakin Hampir...Jom Counting Down ! |

| Pray For Them |


Saudara-saudara kita di bumi Palestin sedang berjihad dalam menegakkan agama Islam. Walaupun kita tak dapat berjihad dan menolong mereka di sana, marilah berdoa supaya saudara-saudara kita di sana mendapat kekuatan dan mendapat lindungan daripada Allah SWT kerana doa adalah senjata orang Islam. Tolonglah mereka dengan DOA! Ya Allah, satukan hati kami umat Islam sedunia supaya Yahudi laknatullah dapat dihancurkan. Info terkini mengenai saudara-saudara kita di sana boleh lihat di FB AMAN PALESTINE. Marilah kita sama-sama menderma untuk mereka dan moga-moga dengan sumbangan yang kita buat itu dapat menyelamatkan nyawa dan membantu saudara-saudara kita di sana. Boikot juga barangan Yahudi. Kita satu ummah sekat ekonomi mereka!