| Kita Adalah Kaki Yang Berjalan |




Assalamualaikum..
Peace upon to all..
Apa khabar iman hari ini?
Moga sentiasa dalam jagaanNya..
inshaAllah ^^









Hari ini..just a shortnote..for myself..
Untuk memotivasikan diri...
Sebelum Ain berangkat ke maktab tercinta...hee
jom baca....












Kadang-kadang kita kan tidak mengerti,
hidup ini bagai berjalan kaki,
walaubagaimanapun kita berhati-hati,
tengok kanan tengok kiri,
namun entah mengapa,
kaki kita masih terpijak duri,
masih tersadung kanan dan kiri kan
tapi,,,
adakah kita akan terus rebah sampai bila2
tanpa usaha untuk berubah?
atau bangkit dengan semangat juang
meneruskan sisa perjalanan yang masih panjang... ^^
cuba fikir...hurmm


(tunjuk my heel pun jadi lar kan than my leg..huhu)
















hurmm..tu kata2 penguat smgt buat Ain..
untuk menempuh semester baru yang lagi mencabar...
yang banyak onak dan duri perlu ditempuhi..
contohnya esuk Ain akan meninggalkan famili tercinta untuk menuntut ilmu..
(actually my homesick is coming back ..hurmm)
Tapi..Ain perlu ingat harapan mereka untuk
melihat Ain berjaya....
untuk mengenggam segulung ijazah perguruan..
Jadi...Ain menyeru diri Ain...jangan lemah semangat...
Buat mereka bangga dengan dirimu..emm
Ingatlah menuntut ilmu itu adalah satu jalan
 dari jalan-jalan yang membawa ke syurga...
Mohon doa kalian semoga Ain sentiasa kuat di jalan ini..
inshaAllah..doa kalian menjadi kekuatan untuk diri Ain..^^














Lastly buat si dia...jangan mudah mengalah yaa...
Gagal sekali bukan gagal selamanya...
Terima keputusan 2 dengan hati yang terbuka..
Percaya pada Allah...InsyaAllah, ada hikmahNya..
Dan yakinlah, Allah itu tidak pernah mnzalimi hamba2Nya...
ikhlaskan hati dan senyum k...:) (comelnya..hee)
Allah, permudahkanlah jalan kami untuk menuntut ilmuMu ini..












" Wahai Tuhanku, ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur akan
nikmatMu yang Engkau kurniakan kepadaku & kepada ibu bapaku,
& supaya aku tetap mengerjakan amal soleh yg Engkau redai;
 & masukkanlah daku  dengan rahmatMu ke  dalam golongan hamba2Mu yang soleh".
 ( Surah An-Naml , 27:19 )




Selamat tinggal jiwa yang kacau,
selamat datang semangat baru!

Salam.

Nota Hati 1 : "Kehidupan kita di dunia ini tidak menjanjikan satu jaminan yang berkekalan.
 Apa yang ada hanyalah percubaan, cabaran dan pelbagai peluang.
Jaminan yang kekal abadi hanya dapat ditemui apabila kita kembali semula ke pada Ilahi"

Comments

aimie amalina said…
weee
selamat kembali :)

belajo baik2 ye
nnti jadi cikgu yg trbaik!
::WafaIrdina:: said…
@aimie amalina :inshaAllah...moge diberi kekuatan utk menuntut ilmu..dan mudah2an dipermudah... :)
Isma Haneefa said…
Kita x gagal apabila kita jatuh, kita cuma gagal apabila x bangkit semula:)
Selamat berjuang, kak!
Ungu Violet said…
cuti dah abis...kene balik ipg..
belajar leklok yerr...
all da bez..:)
ain,
dont give up yea...
saya doakan ain terus berjaya dan terus melangkah ke depan..:)
gudluck..:)
... said…
@ Isma Haneefa : betol 2 dear..kita gagal bile kiter xbangkit dari kegagalan 2...mohon doa yaa moga diberi kekuatan di jalan ni... perbetulkan niat keranaNya..inshaAllah..He olwez be there 4 us..right..

*moge Allah kasih kita ^^
... said…
@eiyzniey : haiii kamoo..masyeh yaa sudi singgah bacer my entry.. ^^
::WafaIrdina:: said…
@ Ungu Violet : inshaAllah miss ungu..doakan Ain yaa..mudah2an sem ni lebih baih dan baik.. ^^

*all da bezz to 2 u dear.. :)
::WafaIrdina:: said…
@Teenager Housemaid : miss m...masyeh yaaa utk doa itu dear... inshaAllah..ain akan terus melangkah dan melangkah ke hadapan ....mudah2an Allah permudah segala urusan kita..

*pray 4 da best 2 u 2 miss m ^^
::WafaIrdina:: said…
@::ini belog saya . cinta hati saya:: : masyeh yaa sis..all da best 2 u 2 :)
myblog said…
setiap perjalanan memerlukan pengorbanan..That life
datang dari Hanif bloglist

http://hanifidrus.blogspot.com/
::WafaIrdina:: said…
@myblog : exactly true...hidup ini memerlukan bnyk pengobanan..mudah2an dipermudahkan segala urusan kita..inshaAllah ^^
zareliqa afiqa said…
nice entry cikgu! :D
::WafaIrdina:: said…
@zareliqa afiqa : masyeh yaa dear.... ^^

Popular posts from this blog

:: Jangan Pandang Pada Luaran ::

| Hijrah | Kembali Menilai Siapa Diri Kita, Kita Hanya Hamba |

| Tarikh Itu Semakin Hampir...Jom Counting Down ! |

| Pray For Them |


Saudara-saudara kita di bumi Palestin sedang berjihad dalam menegakkan agama Islam. Walaupun kita tak dapat berjihad dan menolong mereka di sana, marilah berdoa supaya saudara-saudara kita di sana mendapat kekuatan dan mendapat lindungan daripada Allah SWT kerana doa adalah senjata orang Islam. Tolonglah mereka dengan DOA! Ya Allah, satukan hati kami umat Islam sedunia supaya Yahudi laknatullah dapat dihancurkan. Info terkini mengenai saudara-saudara kita di sana boleh lihat di FB AMAN PALESTINE. Marilah kita sama-sama menderma untuk mereka dan moga-moga dengan sumbangan yang kita buat itu dapat menyelamatkan nyawa dan membantu saudara-saudara kita di sana. Boikot juga barangan Yahudi. Kita satu ummah sekat ekonomi mereka!