| 2012...Hidup Ini Terlalu Singkat |



 Assalamualaikum..
Peace upon to all..
Apa khabar iman hari ini...
Moga2 sentiasa dalam jagaanNya..
inshaAllah ^^










Hidup ini memang singkat kan..pejam celik,pejam celik...
 Dah 2012 rupanya...kan..da masuk semester baru daa Ain..
 Tetiber teringat memori time kecik2 dulu..
main masak2, main jual2, main lubang tikus..kejar2..dan seumpamanya..
hidup tahu nak main je tiap hari..
bila ingat balek..seronok sangat2 time 2..
 Memang cepat betul semua tu berlalu..
Bagi Ain, waktu kecik la waktu yang paling best dalam hidup..
Apa yang Ain nak, semua dapat dan tak perlu bersusah payah nak fikir itu ini..
Bile da besar panjang camni raser macam nak jadi kecik balek plak..hee
Padahal time kecik2 dulu xsabar nak jadi besar..pelik2..hehe













Dalam meniti kehidupan seharian..
terkadang kita ‘manusia’ cepat untuk mengeluh...
terkadang2 cepat sangat melatah bila ditimpa sesuatu ujian..
terkadang2 juga merasa sangat terbeban dengan semua t/jawab yang ada..
(t/jawab seorang anak, pelajar, pekerja, suami , isteri dll )
dan terkadang2 merasa sudah letih untuk semuanya..
hinggakan  kita terlupa..
semuanya datang daripada ALLAH..
baik dan buruk tu hanya dalam pandangan kita..
namun hakikatnya di sisi ALLAH, itulah yg terbaik buat kita hambaNYA...












Jadi,
sementara masih lapang ini
sementara masih muda ini,
sementara masih kaya ini,
sementara masih sihat ini,
dan
sementara masih hidup ini!
Gunakan masa dengan sebaiknya untuk menjalankan tugas serta tanggungjawab
 sebagai hamba dan khalifahNya di muka bumi ni..
Masa akan berjalan dan terus berjalan..
Tiada titik noktahnya...sehinggalah kiamat..
dan kita pun semakin membesar, meningkat remaja dan
 kemudiannya kahwin..beranak pinak....
dan nanti tua dan akhirnya kembali kepadaNya
Kitaran kehidupan yang Allah tetapkan untuk makhlukNya..














By the end..
2012 da menjelma...
Tahun baru..semangat pun baru...
 Hargailah apa yang ada disekeliling kita..
Sayangi orang yang menyayangi kita dengan sepenuh hati terutamanya
 ibu bapa & famili...dan yang paling penting love yourself...^^
Kita lebih faham dan kenal diri kita yang sebenar..
 Hargai juga setiap saat yang berlalu..kerana walaupun sesaat,seminit,sedetik..
kita masih tak dapat mengulanginya kembali...
Moge kita akan menjadi lebih baik dan baik..upgrade ourself..
InshaAllah Allah permudah ^^

Sesungguhnya sesungguhnya bersama kesulitan dan kemudahan.
 Maka, apabila engkau telah selesai ( dari sesuatu urusan ), tetaplah bekerja
keras ( untuk urusan lain ).
( Asy-Syarh , 94:6-7 )




Salam.

Nota Hati 1 : Hiduplah selagi hidup…jangan mati sebelum mati…
 tetapi hiduplah seperti orang yang bersedia untuk mati…
 Hidup sebelum mati ini adalah bekal untuk hidup sesudah mati..
 Kehidupan ini adalah satu perjuangan...
 Jangan sesekali lemah melangkah…Hiduplah kerna Dia..^^

Comments

Isma Haneefa said…
subhanallah...kejap aje masa brlalu...
rasa cam baru semalam melangkah ke darjah satu:P
Huhu...yg pnting, kita kena mengimani bahawa ALLAH itu tahu!
SELAMAT TAHUN BARU!
♥AienNajwa♥ said…
yup..pejam celik pejam celik, dah 2012..rase baru semalam maen batu seremban ngan kawan2..(>__<)..
ape2 pown, selamat tahun baru aiN..
sunnylikes said…
a very good entry.. :)
Heidi Shafiq said…
jadilah muslimah yg cemerlang.. :)
farah suka dtg blog nie.. chumel.. ayat2 dlm entry menyentuh hati farah..

p/s~ slmt tahun baru.. semoga terus tersenyum dan tersenyum..=)
Ungu Violet said…
selamat tahun baru..

semoga hari ini lebih baik drp semalam & kehidupan kita sentiasa mndapat rahmat dariNya..:)
ilhambrothers said…
selamat tahun baru,..moga terus memperbaiki diri dari kesilapan lalu.. ^_^
awak selalu tulis entry yg sgt berguna and mendalam..:)
i luv that..:)

teruskan menulis ye awak..:)

and thanks..:)

happy new year..:)
selamat tahun baru awak...:)
amin....moga Allah permudahkan segalanya...

teruskan hidupmu dengan kebahagiaan..:)
::WafaIrdina:: said…
@Isma Haneefa : masyeh yaa dear...betol..yg penting kter kena mengimani bhw Allah itu tahu..tahu yang tbek utk kiter..dan kiter juga mestilah buat yg tbek dalam hidup... ^^
::WafaIrdina:: said…
@♥AienNajwa♥ : btol 2...pejam celik pejam celik...da besow panjang da kiter..da nak kije n kawen da..huaaaa...mudah2an Allah beri yg tbek untuk kiter...

*slmt thn baru juga ^^
::WafaIrdina:: said…
@sunnylikes : masyeh yaa dear..moge sama2 berolah manfaat ny ^^ inshaAllah.

@Heidi Shafiq : inshaAllah...dalam perjalanan untuk mensolehahkan diri..doakan yukk ^^
::WafaIrdina:: said…
@nur farahin binti sulaiman masyeh yaa dear...ain pun suke singgah belog farah...moge liter sama2 beroleh manfaat dari dunia blogging..inshaAllah ^^

*senyum a ni... peace.. :)
::WafaIrdina:: said…
@Ungu Violet : hepi new year 2 miss ungu...inshaAllah..sama2 perbaiki diri..mari kita saling tegur menegur ke arah kebaikan... huu ^^

@lhambrothers : selamat tahun 2012 kembali..sama2 muhasabah n perbaiki diri ke arah lebih baik.. ^^
::WafaIrdina:: said…
@Teenager Housemaid : i luv ur belog 2 miss m..keep it up..n mudah2an tahun baru memberi sinar yg lebih baek utk kamoo..wlpn tpkse mghadapi saat yg mcabar n myedihkan sblm2 ni..be strong gurlz k...^^
::WafaIrdina:: said…
@si kiut lavender : inshaallah Allah permudah2..sama2 lakukan yg tbek..^^

Popular posts from this blog

:: Jangan Pandang Pada Luaran ::

| Hijrah | Kembali Menilai Siapa Diri Kita, Kita Hanya Hamba |

| Tarikh Itu Semakin Hampir...Jom Counting Down ! |