Sahabat | Memilikinya satu kegembiraan, memiliki mereka satu kesyukuran.


Bismillahirrahmanirrahim~Assalamualaikum,
.                    
.
.
.
.
.
.
.
(Mood * rindu sahabat-sahabat) 
Aku punya sahabat dunia wa akhirat. Memang tidak salah penilaianku terhadap mereka, memilih mereka sebagai sahabat dunia akhiratku dalam hatiku (meski aku tahu aku bukan sahabat dunia akhirat untuk mereka dan aku tidak kisah kerana aku bukanlah siapa-siapa).




Kenapa mereka sahabat dunia akhiratku? Kenapa? Kerana mereka ada waktu gembira dan sedihku. Walau jauh sibuk dan tidak berjumpa, pasti ada khabar dari mereka. Kadang-kadang mesej2 dari mereka menguatkan aku, membuat aku gembira menjalani hari-hari mendatang. Dan aku tahu semua gerakan hati itu dengan kuasaMU. Terima kasih Allah atas hadiah dan anugerah yang tak mampu aku balas ini. 

Sahabat.. suka dan duka kita kongsi bersama
silaturrahim kita hanya kerana Allah.
engkau ajarkanku erti hidup hanya untukNya
memberi keranaNya
menerima seadanya
Hidup bukan hanya untuk dunia semata
tapi untuk akhirat yang lebih utama..
ukhuwahfillah!

Bestie forever.. knangan berPBS skali..: )

Sahabat sekolah F5.. geng kuat stadi : )

Sahabat IPG.. Cmate, xtahu nk letak gambar mane. So, put dis pic jela..haha: )




Pada sahabat-sahabat yang dikenali especially sahabat-sahabat SHAMS esp class 5IM, MATRIKS  (nani, suci, farhana, trah dll), PLKN Gambang (nadiah, maya, husna, rafie, atiey, dll) dan IPG(fadhila, Kueh, tiqah, Ieyqa, ummu, raihan, ida, idah, mai ,k.teha(rumet), im, dhiya, keyra, k.zati dll) , sayang korang semua ketat-ketat. Moga ukhwah persahabatan yang dibina ini kekal dan membawa kita hingga ke syurga. Allahumma amen.

Nota Hati 1 : Rindu membuak-buak kat sahabat baik, Zunadia, Syahida & Izzah. Cuti ni masih belum berkempatan jumpa diorang. Moga-moga cuti berbaki ni ada jodoh bersama mereka. : )
Nota Hati2 : Berbahagialah melihat orang-orang kesayangan bahagia :')

Comments

PeRdU cINta said…
Alhamdulillah,sahabat sejati sukar kita cari..dan bila ia hadir,,hargai mereka setulus hati..kita saling melengkapi dan sekadar persinggahan sementara antara satu sama lain..bertemu,dan akan berpisah keranaNYA..
NorFarahin@aien said…
@Anum :

betolll
besttt sgt dikelilingi shbt2 yg baikkk
sguh laa kater org..
pershbt adalah hbgn yg plggg maniss dlm idup kita
sama2 kita berusaha mghargai shbt2 dcc kita
: )
NorFarahin@aien said…
@PeRdU cINta :

alhmasulillah3...
betol hadir mereka mlgkapi idup kita..
masam manis, suka duka bsama mereka
yg salah, diperbetul..
yg elok, lg diperelokkan..
moga ukhuwwah ini hingga ke jannah
bukan sahaja bsahabat di dnia tp di akhirat sner juga
inshaAllah : )

syukran.
hananhadila said…
hanan pun tengah rindukan kawan kawan hanan , lebih lebih lagi diiringi muzik sedih at belog ni , rase nak nanges je :'(
Nurul Iman said…
sahabat until Jannah!
ku menunggumu di sana
NorFarahin@aien said…
@hananhadila :

pabila rindu bertamu..:(
tape..rindu yg halalll
suwettt sgtt..
Moga2 Allah sampaikan rindu kita kat shbt2 kita walau di maner mreka brade..
dan moga Allah redha ukhuwwah kita dengan mereka
inshaAllah
: )
NorFarahin@aien said…
@Nurul Iman :

yupp
BFTJ..
best friend till jannah!
: )
Iqa Syafiqa said…
semoga persahabatan awak berkekalan =)
Angah said…
Cayang Aien....:

cayang mg...

jgn lupe nk p Syurga ajak la i sekali yer...hehehe

In Shaa Allah, teman yg Allah pilih berada di sisi adalah teman yang terbaik dan teristimewa buat kite...

so, NorFarahin pun same..hihihih

^_^
Ana Syazwana said…
besnye ade kwn2 camni
NorFarahin@aien said…
@Iqa Syafiqa :

allahumma ameen..
syukran syggg
: )
NorFarahin@aien said…
@Angah :

heeee
cygggg mg gak ilaaa
inshAllah..
lw ak tpesong, xbetol
tariklah shbt mu ke jln Dia yeee

bersykur sgt dkurniakan shbt sebaik mg..
moga2 ak dpt jd shbt yg baik jugak utk mg

: )
NorFarahin@aien said…
@Ana Syazwana :

kita mpunyai kisah shbt msg2 kan..
yg psti kisah pshbtan adalah kisah yg plgg bestt
kan

moga2 Allah redha pshbtn kita
walau dgn sesiapa pun
: )
RuMaH TuA said…
Assalamualaikum...

Cik ain cumil!

Persahabatan.
Nak describe pun ssh.
Sbb banyak sangat meaning nye bg iqa.
:-)

Sahabat ada mcm2 patern. Kan?
Mcm rasulullah punya sahabat.
Ada yg garang, tegas (umar).
Ada yg lembut sabar (uthman).
Ada yg pemurah (abdurrahman).
Ada yg bijak berkata2 (ali).

Now,
Bagi iqa, ain ni uthman iqa.
Lembut & sabar.
Plus klaka2 sikit. Hik3

Moga Allah kasih dirimu sahabat dikasihi. :-)
Ila Aqilah said…
best dikelilingi sahabat masa susah masa senang hehe moga ia berkekalan :)
NorFarahin@aien said…
@evangelistaNiL :

tengss iqa sygggg
persahabatan 2 mmg sukar nk dimengertikan
hanya org2 yg benar2 ber'sahabat' tahu nilai pershbtan tuh
kan

pe pun tengs iqaaa sudi menerima ain sgg slh 1 kwn n shbt lam idupmu
moga Allah jg ukhuwwah kita n yg len
n moga Allah kasih dirimu juaaa
: )

*iqaaa pown klaka jugak.hihihih
:)
Isma Haneefa said…
kadang2 bila kita rasa lemah dan hampir rebah, sahabat datang menguatkan lg keyakinan kita. mmg, nikmat bersahabat itu sukar nak digambarkan :)
outbound malang said…
kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
semoga menjadi semangat .. :)
Kita semua selalu dihadapkan pada ribuan kesempatan emas yang tersamarkan dengan baik oleh kesulitan.
outbound malang said…
kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
semoga menjadi semangat .. :)
Kita semua selalu dihadapkan pada ribuan kesempatan emas yang tersamarkan dengan baik oleh kesulitan.

Popular posts from this blog

| Hijrah | Kembali Menilai Siapa Diri Kita, Kita Hanya Hamba |

:: Jangan Pandang Pada Luaran ::

| Tarikh Itu Semakin Hampir...Jom Counting Down ! |