| Indahnya Cinta High Class |

Assalammualaikum wbt

Entry ini ditulis khas buat seorang sahabat yang Cik Ain sayang kerana Allah  ^___^ Cik Ain panggil dia Achik Ogy.. seorang bakal ustazah dan inshaAllah seorang mujahidah dan wanita solehah.. orangnya cantik manis tau..:)




Buat pertama kalinya hati sangat teruja apabila membuka balutan yang terisi sebuah novel karya agong yang bagi Cik Ain hasil penulisan penulis feveret Cik Ain.. siapa dia tue..haaa, dialah"USTAZAH FATIMAH SYARHA".. Tahu apa yang Cik Ain rasa saat buku itu di terima? Happy macam nak nangis, Kalau Ogy bacer belog ni, Cik Ain nak beritahu kat sini, tak terucap dek kata-kata apabila menerima kiriman istimewa dari kamu... Terharu sangat3..sob sob sob.. lagi teruja bila tengok ada tandatangan dari Ustazah Fatimah Syarha dan suami dalam buku tue.. ^____^




Anyway, Alhamdulillah buku tu sedikit sebanyak mengajar Cik Ain erti cinta dan sayang yang sebenar. Cinta yang HIGH CLASS buat insan yang disandarkan pada Allah semata-mata. Indah kan Cinta High Class di sisi Allah. Menemui jodoh yang di pilih Allah, soleh dan solehah, Bahagia menbaca karya beliau. Sungguh mengajar Cik Ain untuk mendalami apakah erti cinta di sisi Allah.Yang penting kita islah diri sebelum nak dapat yang terbaik dari Allah. Dan semoga Allah menghadiahkan Cik Ain seorang yang melabuhkan cintanya pada Allah. Dan personally, Cik Ain sangat kagum dengan penceritaan dan intipatinya. Terasa diri ini amat kerdil takala membaca. T___T Rasanya untuk menjadi sehebat watak di dalam Cinta High Class itu, Cik Ain tak mampu. Cik Ain ni pun bukannya baik sangat pun.. Banyak dosa yang bergelumang dalam diri ini.. T___T




Saya nak cinta high class!
Apa itu cinta high class?

#Cintamu mendaulatkan Allah nombor satu,
#Cintamu padaku kerana Allah yang satu,
#Cintamu bermujahadah menahan nafsu.

Cik Ain yakin 100% everyone berharap dan berdoa untuk dapat cinta high class. Iaitu cinta yang diberkati,dan diredhai Allah.kan kan? :’)
'lebihkan menjadi soleh/solehah daripada mencari yang soleh/solehah'
Ramai yang tercari–cari cinta sejati untuk kekal abadi, saling sayang menyayangi sampai ke mati dan tak pernah putus berdoa moga dapat yang soleh/solehah. Tetapi berapa ramai yang berusaha untuk soleh/solehahkan diri itu, untuk menggapai impian memiliki calon soleh/solehah?. Sebenarnya jika kita berusaha menjadi soleh/solehah inshaAllah, pasti akan muncul impian di hati iaitu “Memiliki cinta soleh solehah kekal abadi”. Ingat JADI SOLEH/SOLEHAH bukan cari SOLEH/SOLEHAH. Yakinlah janji Allah melalui firman-Nya: “…dan wanita-wanita yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik…”” (An-Nur: 26)
Persiapkan diri jadi hamba yang 'high class' di mata Allah. kemudian barulah boleh impikan cinta 'high class' bersama suami yang juga 'high class'.
Ya..bukan senang menjadi solehah dan bukan sehari dua usahanya ingin melihat hasilnya. Tidak. Malah mungkin memakan masa bertahun-tahun. Proses mendidik hati bukan mudah seperti menenun kain yang indah, tapi perlukan kesabaran dan mujahadah. Perlengkapkan diri dengan segala akhlak dan amalan mahmudah, agar diri kita terarah. Moga kita akan diberi kekuatan selalu supaya dapat menjadi super duper Muslim and Muslimah.




At last, bagi sesiapa yang belum memiliki buku ini... Cik Ain cadangkan kepada kalian.. belilah buku ini, baca dan hayatilah pengisian yang terkandung di dalamnya. Memang xrugi melabur beli buku ni.. keyh.. I will stop right there.. before that, ingat, satu perhubungan itu biarlah yang utama kerana Allah SWT, kerana meletakkan yang lain sebagai keutamaan takkan kekal. Agama juga utama seimbangkanlah agar dapat memiliki keluarga yang bahagia. :D kbai, Salam!
p/s: Ya Allah, jika benar ‘Dia’ untukku, kuatkanlah sayap untukku terbang kepadanya. Kuatkan diri kami mempertahankan keindahan cinta. Ya Allah, jika benar ‘Dia’ untukku, sampaikan aku padanya..ameen.


Nota Hati 1 : Saya tahu saya bukan WANITA HIGH CLASS. Saya tahu iman saya mudah rapuh, pendirian saya mudah goyah. Saya juga bukan wanita yang baik. Masih banyak kekurangan di dalam diri saya. Sebab tu saya tahu, saya belum layak mendambakan cinta high class. :') Cintai DIA sebelum dia. Semoga saya berjaya.

Comments

Maya Mahbubah said…
As salam...Menariknya, wlaupn x bca bku tu sya dpat rsakn bku tu sgt menarik...Nk cri la!! :-D
NorFarahin@aien said…
@Maya Mahbubah :

wasala dearie..
mmg menarik au..
xrugi pown bli & bacer..
cepat2 cri smntare msih di psran
hihi
:D
Nadzirah RuQyah said…
Assalamualaikum wafa..
buku ni sangat menarik .
saya tak habis lagi baca buku ni
hadiah daripada ibu saya .. sungguh bermakna buat saya buku tu..
hope awak akan dipertemukan dengan lelaki baik dan menjadi imam untuk awak.. amin :)
missha said…
dah lama nak bce buku ni.. tapi tak sempt lgi nk pg beli.. :)
NorFarahin@aien said…
@Kamalia Liyana :

wasalam sis
yup..menarik kn...
lg menarik n indah ble hadiah drpd sum1 an..
ameen..mudah2an kita dipertemukan dgn yg terbaik dalam idup
sama2 menantikan future zauj
jgn lupe menitipkan doa supaya kita dapat bertemu dgn future zauj di akad nanti
:D
NorFarahin@aien said…
@missha :

cepat2 cari di psran..
xterlambat lg tuh
hihi
:D
ANIA NIQIYSA said…
buku ni mmg best sempat bace kejap kat mph aritu
NorFarahin@aien said…
@ANIA NIQIYSA :

bacer jew kew?
hu2
bli tw...best seller tuh..
lw xnk bli suh owg hadiah kan
hu2
:D
kawaii36 said…
Macam menarik jer..walaupun belum bace lagi hehe. Nanti nak cari ar buku tuh hehe :) thnx share ye cik ain :D
NorFarahin@aien said…
@Kawaii_Gurlzz :

memang menarik gurlzz
cepat dptkannya di kedai2 bhampiran
hu2
:D
nmiraff said…
salam ukhwah !! tengah baca buku tu !! alhamdulillah,mendidik jiwa insyaAllah agar tak lalai dek cinta dunia semata!:)
NorFarahin@aien said…
@butterfly.winks :

so true dearie
cintai DIA yang maha Mecintai dulu an
inshaAllah DIA akan kurniakan yg terbaek buat kita :D
ariff said…
xda sapa nak bg hadiah buku tu kat saya ke ?
NorFarahin@aien said…
@ARIFF AL- BAQI :

hihi
yg tue no komen
2gu future zaujah laa hadiah kan
hu2
:D
Atie Zieya said…
cinta kepada ALLAH adalah cinta yang paling kekal...kn?
NorFarahin@aien said…
@~MiZz Atie ZieYa~ :

so true dearie
DIAlah pemilik cinta hakiki..
:D
reenapple said…
aku nk cari juga la...huuu.
NorFarahin@aien said…
@cik yuyu :

so true dearie
mmg interesting sgt :D
NorFarahin@aien said…
@reenapple :

cari, jgn xcari
cari smpai ketemu yeee
:D
Nadzirah RuQyah said…
betul memang sangat menarik saya suka..
insyallah mudah-mudahan awak Amin! :D
THE AUTHOR said…
Buku yag baik..nanti suruh wife beli satu...hehehe
Engku Farahah said…
mahu Cinta High Class juga ;)
Cikgu Ma said…
dh lma nak cari buku ni....salam ramadhan ain =)
NorFarahin@aien said…
@EFEO :

Cinta High Class
sy un mahu!
hihi
mari sama-sama kita bercinta secara high class tetapi dengan cara dan aturan yang baik dan tidak mengetepikan lunas-lunas agama yang telah di tetapkan.
mudah2an yg terbaek milik kita
inshaAllah
:D
NorFarahin@aien said…
@Cikgu Ma :

CM..lmew xnampak
slm ramadhan kembali yee
:D

Popular posts from this blog

:: Jangan Pandang Pada Luaran ::

*Hayya Belajar Tajwid – Part 2*

|1 Hari 1 Muka |

| Pray For Them |


Saudara-saudara kita di bumi Palestin sedang berjihad dalam menegakkan agama Islam. Walaupun kita tak dapat berjihad dan menolong mereka di sana, marilah berdoa supaya saudara-saudara kita di sana mendapat kekuatan dan mendapat lindungan daripada Allah SWT kerana doa adalah senjata orang Islam. Tolonglah mereka dengan DOA! Ya Allah, satukan hati kami umat Islam sedunia supaya Yahudi laknatullah dapat dihancurkan. Info terkini mengenai saudara-saudara kita di sana boleh lihat di FB AMAN PALESTINE. Marilah kita sama-sama menderma untuk mereka dan moga-moga dengan sumbangan yang kita buat itu dapat menyelamatkan nyawa dan membantu saudara-saudara kita di sana. Boikot juga barangan Yahudi. Kita satu ummah sekat ekonomi mereka!