::Yg Tertutup Itu Indah kn...


ASSALAMUALAIKUM...
Peace upon 2 all yup..
hope everything is fine yaa...
2day...aien nk mcorat coret sket sal dri aien...
sje mau shared...















Rasulullah SAW telah bersabda :

"Bahawa anak perempuan apabila cukup umurnya, maka mereka tidak boleh dilihat akan dia, melainkan mukanya & kedua tapak tangannya hingga pergelangan"


















Berdasarkan sabda Rasulullah di atas, faham lah kita bhw setiap perempuan yg tlh cukup umur, wajiblah ke atas mereka tuk menutup aurat iaitu seluruh anggota badan & kecuali muka & juga kedua tapak tangan. SUBHANALLAH, begitu istemewany mjadi seorang wanita kerna tidak ada sesiapa yg di benarkn melihat perhiasan mereka kecuali kpd orang yg di halalkan di dlm Islam.




















Tp, pd masa kini, banyak yg telah berubah. Kebanyakkan mereka sudah Xikut kehendak  yg telah di tetapkan di dalam Islam iaitu cara2 menutup aurat dgn betul. Alangkah ruginya diri jika perkara2  spt ini berlaku kpd kita kerana setiap apa yg di tetapkan di dlm  agama kita  pasti ada  hikmahnya yg pasti x  akan mensia-siakan kita sume.


















ALHAMDULILLAH!!!!!
Tidak kenal maka xcinta’, itulah  ungkapan yg sesuai bg aien ,....Skunk aien tlh jatuh  cinta ngan tudung labuh & berharap semakin bertambahlah cinta aien pd tudung labuh. Hope... xnk da on off tdung labuh...lw dl kt umah...tdung bawal sentiasa menjadi plihn di aty nkg mner2...p skunkk da mule sdar...sapa ble nk paka cmni...nk hpokrit kn...emm..bg aku kekuatan tuk istiQamah...INSHALLAH.
















Yg tertutup itu indah!















Semoga dgn bertudung labuh, ia boleh mjadi 1 galakan tuk diri ini, sntiasa mperbaiki diri dari semasa ke semasa kerna kita sering mjadi perhatian masyarakat sekeliling. Jngn terlalu mharapkan kesempurnaan dr kami kerna kami jg manusia biasa yg sdg mperbaiki diri tuk mjadi yg lbih sempurna.  Hakikatny , masih ramai yg mempertikaikan & statement ni slalu je kter dgr yg  “pakai je tudung labuh, perangai bukannya baik sangat pun”,.... statement ni slalu je di lontarkan kpd  wanita2  yg bertudung labuh. Sedarkah kalian, “setiap manusia tidak terlepas dari melakukan dosa”. Bantulh kami  berusaha tuk memperbaiki diri kami, doakan semoga kita semua dapat menjadikan srikandi-srikandi ISLAM terdahulu sebagai contoh di dalam hidup ini. 






















Tudung labuh adalah 1 usaha mulia dalam mematuhi firman ALLAH yg mewajibkan setiap insan bergelar wanita yg baligh menutup aurat mereka. Melindungi mahkota yg indah dr pandangan yg bukan muhrim.Hope kita semua dapat mperbaiki diri sendiri ke arah kebaikan. Diri ini juga masih bnyk kelemahan & semoga kita semua sentiasa ISTIQAMAH dalam melakukan sesuatu.
























Jgnn malu dgn sindiran org lain jika kita ingin betul2  berubah ke arah kebaikan, yakin dgn keputusan kita & berdoa lah kpd ALLAH tuk di tetapkan hati kita....






















Akhirul kalam...
Renungi kter2 ni::
“Jangan kau sangka LABUH TUDUNG ku tanda alimnya diriku, aku juga seperti mu, masih mencari-cari segenap cahaya, buat menerangi sepanjang perjalanan, kerana tudung ku ini bukan sekadar menutupi tetapi melindungi, jua mengingatkan diri ini, menjaga setiap gerak geri kerana akhlak itu bunga diri”.


Nota hati:Lg Indahnya bila berpurdah.. 
Nota hati: Upcoming exam -Susah benar ilmu yang diperolehi mahu menyerap ke dalam hati…..Moga aku tidak lalai serta dan tidak jemu dalam misi menghidupkan kembali hati!

Comments

noraauliyya said…
nice entry ! keep it up .
mmg cantek kalau tutup aurat sedap mta memandang ni x terbuka sana terbuka sini..tgk sekali pon dah cukup..
"Diantara hidangan makanan yg tertutup rapi bertudung saji, dibandingkan hidangan makanan yg terdedah dgn lalat dan cicak atau bertudung tetapi berlubang di sana sini...hidangan manakah yg akan menjadi pilihan hati kita untuk disantap sebagai hidangan menjamu selera???" tepuk dada...tnye hti...:)
sis92 said…
mari muhasabah diri :)
Seorang penganut Kristian bertanya kepada seorang Muslim ...

Kristian : Kenapakah Islam menyuruh para wanita menutup aurat?
Lalu saudara Muslim itu mengambil dua biji gula-gula, dgn satu dibuang bungkusannya dan satu lagi dibiarkan berbalut dgn bungkusannya ..
Kemudian dibuang ke atas tanah gula-gula yg tidak berbalut itu,,
Dan saudara Muslim itu bertanya ..

Muslim : Jika aku tawarkan dua biji gula2 ini, mana satu pilihan kamu?
Kristian : Sudah tentu aku memilih yg masih berbalut ..
Muslim : Dan itulah jawapan kepada persoalan kamu, wanita itu tinggi kedudukannya dalam Islam, auratnya dijaga agar menjadi sebutir permata yg indah dan menjadi hiasan yang berharga ....

Ingatlah wanita, dirimu begitu berharga .. tutupilah auratmu..


-photocopy- :)
HIDAYATUL MUSTAQIMAH: stuju sgt3....pganut Kristian sndri pn mengakuiny secara xlgsung....kn...Semestinya n smestinya kita akan memilih yang tertutup rapi..... Jadi sebagai seorang muslimah, hendaklah kita menutup aurat kita sebaik mungkin dan jangan biarkan orang lain yang tidak halal bagi kita untuk melihatnya. Sesungguhnya, diri mu begitu berharga. Apabila kita menutupya dengan rapi, orang pasti akan menghormati kita. =)

Popular posts from this blog

:: Jangan Pandang Pada Luaran ::

| Hijrah | Kembali Menilai Siapa Diri Kita, Kita Hanya Hamba |

| Tarikh Itu Semakin Hampir...Jom Counting Down ! |

| Pray For Them |


Saudara-saudara kita di bumi Palestin sedang berjihad dalam menegakkan agama Islam. Walaupun kita tak dapat berjihad dan menolong mereka di sana, marilah berdoa supaya saudara-saudara kita di sana mendapat kekuatan dan mendapat lindungan daripada Allah SWT kerana doa adalah senjata orang Islam. Tolonglah mereka dengan DOA! Ya Allah, satukan hati kami umat Islam sedunia supaya Yahudi laknatullah dapat dihancurkan. Info terkini mengenai saudara-saudara kita di sana boleh lihat di FB AMAN PALESTINE. Marilah kita sama-sama menderma untuk mereka dan moga-moga dengan sumbangan yang kita buat itu dapat menyelamatkan nyawa dan membantu saudara-saudara kita di sana. Boikot juga barangan Yahudi. Kita satu ummah sekat ekonomi mereka!