*new semester, pls fly higher & higher*


Assalamualaikum w.b.t




Esok, bakal bertolak ke Pahang. Ya, Kuala Lipis tercinta.  Bakal menyambung semester baru, semester 6. Habis sudah hohoholiday. So, goodbye my dear holiday. See you next time. And big, big welcome to new semester, semester 6. 




Belajar biar ikhlas

Yeahh.. semester baru. Tajdid niat semula. Belajar kerana Allah. Belajar untuk menjadi guru, bakal ustazah, murabbi yang terbaik untuk anak didik kelak. Belajar untuk mendapatkan ilmu. Belajar untuk menjadi lebih baik. Belajar untuk mendapat keredhaan Allah. Contohi ulama’ & ilmuwan2 Islam terdahulu. Ilmuwan islam zaman dahulu bukan setakat kaya dengan ilmu dunia bahkan dalam masa yang sama diorang sangat dekat dengan Allah. Allah suka orang yang mencari ilmu yang pada masa yang mendekatkan dirinya dengan Allah.




Result exam?

Result exam? Yee, semua orang mengimpikan kejayaan yang cemerlang kan, dapat dean list, naik pentas, red carpet. Tapi, tuh lain cerita. Kalau kita dah berusaha dengan terbaik, ikhlas kerana Allah, inshaallah kita boleh terima segala apa yang Allah berikan pada kita. Sebab kita tahu DIA mesti bagi yang terbaik untuk kita. Dan pada masa yang sama kita berasa puas dengan ilmu yang kita dapat. Ilmu bukan sekadar atas ‘pointer’, ‘result’ semata2. Tapi, ia melalui cara pemikiran, tingkah laku, akhlak dan keperibadian diri kita. Ingat tuh, okeyh! 




Rasanya itu sahaja coretan ringkas dari diri ini. Just a quick update a while packing things. Esok, perjalanan musafir bakal bermula. Again, till another one year. Hm, I will miss my home, family badly. Sobs. Goodbye Terengganu! T______T


Salam.

 

Comments

PeRdU cINta said…
semoga terus berjaya hingga bergelar ustazah ye..tabur bakti pada anak bangsa agar lebih cintakan Allah lebih segalanya,,supaya sentiasa ingatkan akhirat penghujung jalan kehidupan hakiki bukan dunia yang tak pasti.. :)
nimt said…
best of luck ! may Allah grant all your wishes and teruskan semangat yang kental utk mendidik anak bangsa esokesok yg bakal menerajui negara . (dah macam ayat pm) kikiki
Niena Reen said…
goodluck akak. insyaAllah kalau ikhlas, pasti Allah akan bagi apa yang kita impikan. :D
NorFarahin@aien said…
@PeRdU cINta :

inshaAllah
moga Allah permudah & redha segala urusan kita
>,<
NorFarahin@aien said…
@izzah :

cheeeewahhh
bakal pm kn
heee
ne way tems a lot sis
>,<
NorFarahin@aien said…
@Niena Reen :

betol
ikhlas laa seikhlasny
inshaAllah DIA akan bg apa yg kita nak
'kun fa ya kun'..
tems yee sis
>,<

Popular posts from this blog

:: Jangan Pandang Pada Luaran ::

*Hayya Belajar Tajwid – Part 2*

|1 Hari 1 Muka |

| Pray For Them |


Saudara-saudara kita di bumi Palestin sedang berjihad dalam menegakkan agama Islam. Walaupun kita tak dapat berjihad dan menolong mereka di sana, marilah berdoa supaya saudara-saudara kita di sana mendapat kekuatan dan mendapat lindungan daripada Allah SWT kerana doa adalah senjata orang Islam. Tolonglah mereka dengan DOA! Ya Allah, satukan hati kami umat Islam sedunia supaya Yahudi laknatullah dapat dihancurkan. Info terkini mengenai saudara-saudara kita di sana boleh lihat di FB AMAN PALESTINE. Marilah kita sama-sama menderma untuk mereka dan moga-moga dengan sumbangan yang kita buat itu dapat menyelamatkan nyawa dan membantu saudara-saudara kita di sana. Boikot juga barangan Yahudi. Kita satu ummah sekat ekonomi mereka!