| Ramadhan pergi, Syawal datang ! |

Bismillahirrahmanirrahim~ Assalamualaikum,
To all readers and followers tercinta^^, Kaifa halukum? wa kaifa imanukum? Diharapkan semoga kesihatan fizikal dan iman kita kedua-duanya sihat. Ameen :) em2, rasanya dh lamew Cik Ain menyepikan diri dari belog tercinta ni.. rindu sangat2 kat u olls..hu2 :D





Hari ini, just coretan pendek untuk semua.. Cik Ain pasti semua sedang sibuk dengan persiapan raya kan.. mana nak cari baju baru nya, kasut baru, biskut raya yang sedap2, nak bakar lemang lagi..kan..hu2.. apa pun, yang penting kita bersederhanalah yee.. ^^





Walaupun Ramadhan bakal berlalu, diharapkan kita dapat istiqamah dengan segala amal ibadat yang kita lakukan sepanjang Ramadhan.. kita kan hamba Allah, bukannya hamba Ramadhan.. so, jomlah kita usaha untuk terus istiqamah..! inshaAllah kita boleh.. :)

- Kalau dalam bulan Ramadhan boleh khatam 1 Quran, nanti bila dah tak ramadhan janganlah sampai tak ngaji terus yeee.
- Kalau dalam bulan Ramadhan kita pergi berterawih di surau, teruskan usaha kita untuk berjamaah fardhu di luar bulan ramadhan.
-  Kalau dalam bulan Ramadhan kita selalu menahan diri dari mencarut dan mengumpat pada bulan ramadhan, jaga mulut kita dari perkataan-perkataan yang tidak berguna itu selepas ramadhan.
-  Kalau dalam bulan Ramadhan kita letih sujud berqiamullail pada bulan ramadhan, teruskan dengan bangun malam itu sepertimana kita berusaha mencari LailatulQadr di bulan ramadhan.
-  Kalau dalam bulan Ramadhan kita boleh menahan diri dari berdating dengan 'teman'  kita di bulan ramadhan, teruskan usaha kita membina pertalian suci di antara dua hati yang bukan muhrim, membina cinta halal kerana Allah.

Mudah-mudahan dengan pemergian Ramadhan pada kali ini diharapkan memberi satu kekuatan dan latihan untuk terus istiqamah dalam melakukan amalan-amalan. Janganlah apabila Ramadhan telah meninggalkan kita, semuanya menjadi peninggalan semata-mata. Sehingga hilang menjadi sejarah yang hanya akan berulang sewaktu bulan Ramadhan sahaja. T__T Mudah2an kita adalah graduasi cermerlang pada Ramadhan kali ini ! ^^





At last, didoakan Ramadhan kali ini bukanlah Ramadhan terakhir untuk kita, dan kita pasti mendambakan akan kehadirannya tahun depan. Selamat jalan Ramadhan Kareem, selamat datang Syawal... Syawal adalah hari kemenangan untuk kita umat Islam setelah sebulan kita berpuasa nafsu dan diri.. sambutlah ia dengan hati yang berbunga-bunga dan penuh kesederhanaan+kesyukuran.. Kepada yang pulang ke kampung, berhati2 di jalan raya, semoga selamat sampai ke destinasi yang dituju... tahun ni, Cik Ain beraya di Terengganu, atuk sebelah ayah.. so, xberayer di Johor..huhu..jemput datang yee..inshaAllah rumah sentiasa terbuka..hu2 :D Wallahua’lam, kbai,Salam!


Nota Hati 1 : Adakah sudah cukup amalan kita untuk Ramadhan yang bakal meninggalkan kita sedikit masa lagi. Adakah kita telah berpuas hati? Adakah kita telah siapkan Fail Ramadhan kita dengan berjaya? Muhasabah diri T__________T Mudah2an Allah terima ibadah kita sepanjang ramadhan kali ni.. ameen:D

Comments

selamat hari raya, maafkan saya ye :)

hati2 balik kg. :)
shieraridwan said…
hihii like !

SELAMAT HARI RAYA yang bakal tiba cik Ain :)
NorFarahin@aien said…
@Nurul Husna Mohd Hassan :

selamat ari rayer kembali yee syggg
:D
NorFarahin@aien said…
@shieraridwan :

cmat ari rayer jugak yeee
smbut dgn penuh kesyukuran n kesederhanaan naa
^^
syakirahmn said…
weehee. raya raya.

slamat hari raya. jangan makan overdose sgt. XD
adibahfaizah said…
Semoga masih ada lagi Ramadhan untk kita di thn dpn :D .salam aidilfitri.
NorFarahin@aien said…
@syakey :

slmt hari rayer kmbali..
inshaAllah xterlebih2 mkn..
wlpn mmg hantu sekut rayer
huhu
:D
NorFarahin@aien said…
@adibahfaizah :

inshaAllah
smoga berpeluang bertemu ramadhan yang akan datang...

^^
ariff said…
solamak hari raye.. semoga ramadhan yang berlalu diampunkan sekali dosa2 kita :)
NorFarahin@aien said…
@ariff al-baqi :

solamat hari layer jugak
huhu
:D
Engku Farahah said…
Salam Aidilfitri buat kamu dan keluarga :)
NorFarahin@aien said…
@EFEO :

salam aidilfitri kembali
^^

Popular posts from this blog

:: Jangan Pandang Pada Luaran ::

*Hayya Belajar Tajwid – Part 2*

|1 Hari 1 Muka |

| Pray For Them |


Saudara-saudara kita di bumi Palestin sedang berjihad dalam menegakkan agama Islam. Walaupun kita tak dapat berjihad dan menolong mereka di sana, marilah berdoa supaya saudara-saudara kita di sana mendapat kekuatan dan mendapat lindungan daripada Allah SWT kerana doa adalah senjata orang Islam. Tolonglah mereka dengan DOA! Ya Allah, satukan hati kami umat Islam sedunia supaya Yahudi laknatullah dapat dihancurkan. Info terkini mengenai saudara-saudara kita di sana boleh lihat di FB AMAN PALESTINE. Marilah kita sama-sama menderma untuk mereka dan moga-moga dengan sumbangan yang kita buat itu dapat menyelamatkan nyawa dan membantu saudara-saudara kita di sana. Boikot juga barangan Yahudi. Kita satu ummah sekat ekonomi mereka!