| Jangan pakai tudung...tapi, tutup aurat! |


Assalamualaikum yee~ to all my dearest readers and followers....  =) Syukur alhamdulillah, Praise to Allah for His love until today. We can breath with His free air with no bills. Alhamdulillah! Now, Cik Ain berada di rumah selepas bergelut dengan segala macam obstacles... ---> Exam, life, love(erk!) and so on...Its such a relief -_____- (wahhh..long time xjenguk my belog...windunyaaaaa...heee)



So, today I would like to talk here about something that near to us especially for women likes Cik Ain dan gadis-gadis manis di luar sana.. ini untuk anda dan Cik Ain jua..heee...one question i would like to ask...kenape yeee kita kena pakai tudung bawah dada? Maksud Cik Ain tutup aurat? Adakah kerana mak ayah suruh? ustazah suruh? ikut majoriti? Atau semata2 mengikut fesyen semasa? Kenapa ek...pernah x persoalan ini bermain2 dalam fikiran anda... :)



So, da answer is easy...it is because ianya adalah perintah dari Allah SWT... Jadi, kita sebagai hambanya MESTI mematuhinya.. Allah telah menjelaskannya dalam ayat2 cintanya dalam surah An-Nur ayat 31:
"............. pandangannya, dan memelihara kemaluannya dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya kecuali yang (biasa) nampak daripadanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain kerudung ke dadanya dan janganlah menampakkan perhiasannya?"



Ada orang tanya kenapa kena pakai tudung tudung camtu..tutup litup labuh sampai dada.. Tak panas ke.. Buat rimas jela... no class nak pakai camtu..ish ish ish... jawapan bagi orang2 macam ni senang je.. okey, anda sanggup nak terbakar dalam api NERAKA.. okeyh aje... Teruskanlah berpakaian xmenutup aurat macam tu..an :) (rasanya xterlalu kasar jawapan macam tu..siapa makan cili, of course dialah terasa pedasnya)



1 lagi.. Adakah anda dah tidak takut pada azab Allah.. no class yeee?? So anda pun tiada tempat di dalam syurga.. ingat syurga ni terima orang2 yang cikai kew... syurga hanya terima orang2 yang baik saje...haaa.. atau 1 lagi... mana lagi PANAS..?? Panas di dunia atau  di akhirat.... ada satu perumpamaan yang boleh Cik Ain bagi kat sini...buku yang kite sayang, kita balut cantik-cantik dengan plastik... hadiah special nak bagi kat orang plak, mesti kita balut lawa-lawa dengan pembalut hadiah an.. barang kemas yang mahal2, of course la kite simpan dalam kotak yang kukuh dan selamat... tapi, diri kite ni macam mana pulak..? tak sayang ke?? tak special ke?? tak mahal ke? Fikir2kanlah, tepuk dada, tanya imaan..Cari jawapan yang tepat untuk diri anda... ^^



Gadis2 manis sekalian... kita mesti pernah dengar hikmahnya ALLAH suruh kita bertudung dan melabuhkannya kan?Firman Allah yang bermaksud:
"Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (ketika mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani." (Surah al-Ahzab, ayat 59).
Easy kan jawapanNYA... Allah suruh kita tutup aurat, jaga and pelihara baik-baik maruah kita.. sebab dengan itulah cara Allah pelihara kita dari sebarang kejahatan dan kemungkaran. Allah suruh tutup aurat bukan sebab Allah nak seksa kita.. tapi, sebab Allah sangat sayangkan kita..^^



#Tak trendy laa tudung zaman sekarang ! out of date !
Sekarang memang banyak fesyen di Malaysia..Tapi kurang fesyen yang mengikut apa yang Allah telah tetapkan~ Kenapa perlu takut tak ikut peredaran fesyen zaman sekarang yang sementara ni? Kan akhirat yang selama-lamanya? Actually, xsalah nak berfesyen asalkan menutup aurat. Hari ini, masih ramai yang xtahu dan buat2 xtahu tentang pemakaian dan penjagaan aurat yang sempurna.. nak berpashmina boleh, tapi labuhkanlah biar cover dada yang shommel tu.. kalau tudung jarang, pakai la inner yeee.. . dah bertudung tu cantik2, tutup jelah sikit lagi. xbanyak pun, labuhkan sikit je lagi tudung tu sampai dada. Bila sengaja bukak tu, hodoh bebenor je nampak. Mata pun sakit. Allah pun tak suka. Bahagia ke macam tu? so, xsusah an nak menutup aurat and at da same time update dengan fesyen semasa..heee.. Dengan itu jelaslah, anda seorang wanita yang sangat cantik. Cantik di dunia dan cantik di akhirat  bukannya hot di dunia dan juga hot di akhirat. Nauzubillah. ^^,



At last..before Cik Ain nak tutup my entry for today.... sama2 kita setiap hari mengingatkan diri kita.. asking ourself :
"betul dah ke pakai macam ni? Tutup aurat xni"
Kalau nak tutup aurat, tutup sepenuhnya... Jaga betul2... Yang nipis, yang jarang, yang ketat, yang tak sedap hati orang tengok, tinggal lah keyh.. kalau hati dan diri kata nak tinggal semua benda-benda yang tak best, tinggal betul-betul tinggal semuanya. Jangan rasa ragu-ragu dah. Hijrah dan jangan pandang belakang dah. Sama2 menambah baikkan apa yang dah baik =)..Stop right there yee all...kbai, Salam!


Nota Hati 1 : Bukan mudah untuk melihat dan memiliki seorang muslimah.. hanya yang terbaik, yakni yang benar-benar berani untuk melafaz akad ikrar untuk menjaganya dengan baik dapat memilikinya..subhanaAllah, betapa hebatnya Allah menjaga muslimah solehah! >^_^<
Nota Hati 2 : Wanita SOLEHAH melihat ke CERMIN, mencari dan bertanya di manakah KEREDHAAN Allah Ta'ala.. Manakalah wanita lainnya melihat ke CERMIN, mencari serta melihat di mana KEDUDUKANNYA serta PERHATIANYA di DUNIA. Beza memang TERLALU BERBEZA.

Comments

hazdnul said…
btol3... sekarang bnyak tudung jarang n pendek.. 10x dah p kedai..tengok2 semua pendek..huaa.. nak menangis rase... beli tudung jarang..cari yg tebal x der..huk3..p pulak cari inner
x kisahlah panas kat dunia ni yg penting aurat terjaga.. tutp dada especially :) syukar share ni..
NorFarahin@aien said…
@hazdnul :

betol 2 dear
mmg susah nak cari tdung yg betol2 menepati syarak
pe pown skunk nak cri tdung labuh on9 mmg sng
try la cube care ni yeee
ne way pakai la pape pown
asalkan menepati syarak, dan tutp aurat yg pntg
biala org nak kater kiter out of date asalkan kita xkumpul saham dosa ke akhirat nanti
kan
:D

berpakaian kerana Allah... !
:D
budak coklat said…
mizah setuju dgn wafa , nice :D
nimt said…
wanita itu macam Lamborghini . -UAI
betul..suka tdung bwk..tp tdung bwl jarang..pkai shawl plak pendek..huhu~
NorFarahin@aien said…
@budak coklat :

tengs dear...
u 2 nice
samew2 amek iktibarny
:D
NorFarahin@aien said…
@izzah :

ek
UAI da bess an
likes him
:D
NorFarahin@aien said…
@♥ wawawawa ♥

samew la
dl Ain pown ske gak tdung bawal
tapi lani pakai tudung akel yang labuh lak
xjarang
hihi
ne way ley jew nak pakai tdung bawal
pakai yg labuh n inner kat dlm
inshaAllah xjarang daaa
:D

ne way teng yee sis
^^,
Ahlul Albab said…
Assalamualaikum :)

Perkongsian yang cukup bermanfaat. Dunia sekarang memang cukup berbeza. Selamat beramal lillhi ta'ala. InsyaAllah :))
NorFarahin@aien said…
@Sufi Musafir :

samew2 perbaiki diri sendiri ke arah most better
moge allah permudah
yuppp
dunia sekarang memang berbeza
yg halal dikatakan haram
yg batil dikatakan halal
mhanya imaan mampu menjadi pendinding diri kita
:D
moge kita samew2 kuat yee
ne way tengs yee
^^,
iezayusof said…
betul-betul, terime kasih sebab kongsi. hihi ^^
NorFarahin@aien said…
@bumbumeyh :

welkam yee sis
tengs yee sudi tinggal jejak d cni
ne way samew2 amek yg baik
tgl yg buruk
keyh
:D
E'in said…
e'in belum sepenuhnye pakai tudung..
islam mmg dah suruh tutup aurat tu wajib bg pmpuan...tp itula...skg ni cara pakaian dah pelik2...bertudng....ada caranya...bukan tdung semata2 untuk fesyen...tp ini la zama skg...huhuhu.....
NorFarahin@aien said…
@♥e'in♥ :

slow2 yee sis
berubah jgn drastik2
tkut nanti cpt kembali ke prgai asal
ne way sis
kter perempuan mmg cantik sgt2 ble tutup aurat dgn smpurna
keyh
:D
NorFarahin@aien said…
@Epal Faezah Suzuran :

so true dear
tutup aurat adalah tuntutan agama n syariat
yukk sama2 kita hidup bersyariaat
n perbaiki pemakaian kiter supaya indah pada pandanganNYA...
:D
mama iffaheem said…
InshaAllah bolehla tutup aurat dengan sempurna dgn tudung akel FREE SHIPPING di nurhijabhouse.blogspot.com

Popular posts from this blog

:: Jangan Pandang Pada Luaran ::

*Hayya Belajar Tajwid – Part 2*

|1 Hari 1 Muka |

| Pray For Them |


Saudara-saudara kita di bumi Palestin sedang berjihad dalam menegakkan agama Islam. Walaupun kita tak dapat berjihad dan menolong mereka di sana, marilah berdoa supaya saudara-saudara kita di sana mendapat kekuatan dan mendapat lindungan daripada Allah SWT kerana doa adalah senjata orang Islam. Tolonglah mereka dengan DOA! Ya Allah, satukan hati kami umat Islam sedunia supaya Yahudi laknatullah dapat dihancurkan. Info terkini mengenai saudara-saudara kita di sana boleh lihat di FB AMAN PALESTINE. Marilah kita sama-sama menderma untuk mereka dan moga-moga dengan sumbangan yang kita buat itu dapat menyelamatkan nyawa dan membantu saudara-saudara kita di sana. Boikot juga barangan Yahudi. Kita satu ummah sekat ekonomi mereka!