:: DIA tahu ::



".. TULISKAN rancanganmu dengan pensil kemudian serahkan pemadamnya kepada Allah SWT.. ''


- Izinkan Allah memadam bahagian yang bukan ditakdirkan untukmu dan menggantikannya dengan rancangan yang lebih baik..
- Kerana Allah lebih mengetahui apa yang baik untuk kita..


.. rancangan baik kita, mungkin bukan baik seperti yang kita sangka.. percayalah, Selalu ada hikmah di sebalik rancangan yang Allah siapkan khas untuk kita, hambaNya yang beriman…."


"seberat mana dugaan,,, kita pasti mampu hadapinya. Kerana kita insan yang bertuah kerana dipilih ALLAH untuk menghadapi ujian yang mendatang"


"Sesungguhnya sesudah kesulitan pasti ada kemudahan. Sesungguhnya sesudah kesulitan pasti ada kemudahan."AlInsyirah ayat 5 dan 6.


Apa lagi ubat yang terbaik untuk mengubat hati yang resah melainkan ayat suci alquran & zikrullah. Aku mesti perbaiki diri aku....try belajar menjadi insan hebat pada pandangan ALLAH....biala hina pd pndgn musia dl...pe y aku tw..setiap org xley lri dr mbuat ksilapn...n berhak diberi peluang tuk berubah...p cm2 la...sshny nk bsngka baik nge mnusia n dri sndri....emm2...biala Allah shj y menilai sumeny coz hnya DIA shj yg berhak menilai kter...k...jgn difikirkan sgt pndgn msia...bila kter mulia pd pndgn Allah...inshaAllah...kter akan dipndg baik juga oleh mnusia... Merentas badai dengan senyuman yang tak pernah lekang dibibir. AllahuAllah.... . Moge ALLAH terus beri cahaya yang mampu membuat kita tersenyum sendiri"
 


Wallahua’lam.


Comments

Myera Nyera said…
soalan, myera dah follow blog awak ke belum? myera tak jumpa button follow -.- ke lambat kua? hoho jangan marah ^^,
eddy syrol said…
suka yang pasal dugaan dan ujian tu... (~_~)

jom singgah sini
Cerita HYZ dan Dayang Nurfaizah
Fiq Fikri yang pemalu

Popular posts from this blog

:: Jangan Pandang Pada Luaran ::

*Hayya Belajar Tajwid – Part 2*

|1 Hari 1 Muka |

| Pray For Them |


Saudara-saudara kita di bumi Palestin sedang berjihad dalam menegakkan agama Islam. Walaupun kita tak dapat berjihad dan menolong mereka di sana, marilah berdoa supaya saudara-saudara kita di sana mendapat kekuatan dan mendapat lindungan daripada Allah SWT kerana doa adalah senjata orang Islam. Tolonglah mereka dengan DOA! Ya Allah, satukan hati kami umat Islam sedunia supaya Yahudi laknatullah dapat dihancurkan. Info terkini mengenai saudara-saudara kita di sana boleh lihat di FB AMAN PALESTINE. Marilah kita sama-sama menderma untuk mereka dan moga-moga dengan sumbangan yang kita buat itu dapat menyelamatkan nyawa dan membantu saudara-saudara kita di sana. Boikot juga barangan Yahudi. Kita satu ummah sekat ekonomi mereka!