••❤ Kesibukan in coming ❤••


Assalamualaikum .....
Peace be upon to you...
 Have a nice day !!

 Nampak gayanya musim assignment dah mai dah.. Huhu malasnya nak
mula.. Dah lah tinggal dua minggu lagi sebelum pose...prasaan nk blek
umah plak tetbe mai..emm

.
.


,
,
,
,
,
,
,

.
.
.
.
.

juz nk cter...spnjg musim2 esymen ni...bnyk la
sindrom xsehat y akan mncul....lampu bilik x reti reti nak tutup.. wlpn lampu meja study bleh je nk bukak... tp lampu bilik jugak yang menjadi pilihan hati... kn...hee...then...


-
-
-
-
-


mkn pun jadi x tentu arah plus xckup tdo o tlebih tdo... hee..yg ni aien mmg bese la wt.. kdg2 rase nk mkn je...ngadap lptop ad je mend nk kunyah..p kdg2 2 ase xlapa lgsg tme pn ad tme wt esymen..plik2..




-
-
-
-
-

sindrom mls nak bls mesej dan jwb call tak tentu hala.. masa ni, nsetpun boleh hilang.... kdg2...boleh jadi orang tanya lain, korang jawab lain.. msjj pun konfem konfem balas nak tak nak je.. eg.. "xde".. "ok".. "jom".. "nt la"..

-
-
-
-
-
-

kdg2 esymen wt kter jd strss..xtng idup..then ad bnyk prgram kne join...kdg2 ase cm xiklas je wt sume 2..emm..p org kter keihlasan 2 akn dtg dr paksaan..emm..
-
-
-
-
-
-
Ble stress, perlu banyak-banyak istighfar dan mohon doa pada Allah. Bukankah dengan mengingati Allah itu, hati akan menjadi tenteram? Antra doa yg bleh diamalkan ketika stress:

.
.
.
.
.



Hasbunallahu Wa Ni'mal Wakil Wala Haula Wala Quwwata Illa Billahil Aliyil 'Azzim
"Cukuplah Allah untuk (menolong kami), dan Dialah sebaik-baik Pengurus (Dan terserah kepadaNya segala urusan kami)". Tidak ada keupayaan dan kekuatan melainkan dengan kekuasaan Allah Yang Maha Tinggi Lagi Maha Besar"



Ya Arhamar Rahimin
"Wahai Tuhan Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang"




يَا حَيُّ يَا قَيُّومُ بِرَحْمَتِكَ أَسْتَغِيْثُ
"Wahai Allah Yang Hidup (Sentiasa Kekal), Wahai Allah Yang Bangun (Mentadbir urusan hambaNya), Aku mohon dariMu bantuan"


.
.
.
.
.




.
.
.
.
.
.

KESABARAN

.
.
.
.
.
.

pesan pada diri tabahkan hati kuatkan semangat. pesan pada hati kukuhkan iman banyakkan zikrullah. pesan pada naluri jangan mengeluh dan kecewa. tiada daya dan rezeki melainkan dari Allah. dugaan itu suatu tarbiah kehidupan. 
Apa sahaja yang membuatkan kita rasa down, sedih, murung dan yang sewaktu dengannya, Allah jualah sebaik-baik tempat kembali...




Wallahua’alam
(=^___^=)





Comments

yui said…
sibuk bebenor nampaknya =p=p=p insya allah dimudahkan urusan
NorFarahin@aien said…
hope...dipermudahkan segala urusan...inshaAllah....try 2 be strong..;)
Eha Solehah said…
hi.... semoga segala urusan kamo kelak dipermudahkn yerk.... Insya Allah...
http://ehasolehah.blogspot.com
nurulain1011 said…
fighting girll...!!


XD

Popular posts from this blog

:: Jangan Pandang Pada Luaran ::

*Hayya Belajar Tajwid – Part 2*

|1 Hari 1 Muka |

| Pray For Them |


Saudara-saudara kita di bumi Palestin sedang berjihad dalam menegakkan agama Islam. Walaupun kita tak dapat berjihad dan menolong mereka di sana, marilah berdoa supaya saudara-saudara kita di sana mendapat kekuatan dan mendapat lindungan daripada Allah SWT kerana doa adalah senjata orang Islam. Tolonglah mereka dengan DOA! Ya Allah, satukan hati kami umat Islam sedunia supaya Yahudi laknatullah dapat dihancurkan. Info terkini mengenai saudara-saudara kita di sana boleh lihat di FB AMAN PALESTINE. Marilah kita sama-sama menderma untuk mereka dan moga-moga dengan sumbangan yang kita buat itu dapat menyelamatkan nyawa dan membantu saudara-saudara kita di sana. Boikot juga barangan Yahudi. Kita satu ummah sekat ekonomi mereka!