Cerita prektikum #part 1








Honesltly, kat sekolah memang bermain dengan emosi & tenaga.. selalu jee mghitung hari nak weekend hari2.. sungguh! mental fizikal memang letih sangat2 bile dah habes mengajar 1 kelas.. tapiiii, bile da lame2, mule kenal diowg, jadi jatuh sayang pulak.. bahagia & hepi tengok mujahid mujahidah kecil yang kita ajar tu berusaha untuk belajar sungguh2.. walaupun mereka dari kelas belakang.. sebenarnya, mereka memang nak sangat & minat sangat belajar, tapi sifat suka 'maen2' dalam kelas tuh mengatasi kesungguhan mereka nak belajar.. hm kena berusaha belajar lagi nak tarik minat diowg dengan sesi P&P dalam kelas nim. Ingat kata pensyarah pembimbing, murid hakikat memang nak sangat belajar.. jadi, tugas cekgu lah yang tunjukkan 'jalan' kat diowang ni. Moga2 mereka mampu menjadi insan yang berjaya di dunia dan akhirat. ameen~ 





*now, i know da trully perasaan sebenar seorang cekgu.





{19042013}


Comments

Iznie said…
semoga Allah perumudahkan segala urusan! chaiyok ustazah! :)
NorFarahin@aien said…
@Iznie :

temsss sis!
lamew xBW belog sis...
pomis after prektkum, i will!
huuuuu
~cik atin~ said…
ustazah ain tuh !!!
sha ohsem said…
gudluck ain! may allah bless u~ >.<
Batu Adventure said…
nice day:)
saya adalah saya hari ini karena pilihan-pilihan
yang saya kemarin..


bagi-bagi motivasi yaa.. :)


http://wisataoutboundmalang.com/
Scya Lollita said…
all the best (:
scya pernah jadi guru sementara, ada jugak pngalaman merasa penat lelah sorang cikgu :D

penat tapi best

Popular posts from this blog

:: Jangan Pandang Pada Luaran ::

| Hijrah | Kembali Menilai Siapa Diri Kita, Kita Hanya Hamba |

| Tarikh Itu Semakin Hampir...Jom Counting Down ! |

| Pray For Them |


Saudara-saudara kita di bumi Palestin sedang berjihad dalam menegakkan agama Islam. Walaupun kita tak dapat berjihad dan menolong mereka di sana, marilah berdoa supaya saudara-saudara kita di sana mendapat kekuatan dan mendapat lindungan daripada Allah SWT kerana doa adalah senjata orang Islam. Tolonglah mereka dengan DOA! Ya Allah, satukan hati kami umat Islam sedunia supaya Yahudi laknatullah dapat dihancurkan. Info terkini mengenai saudara-saudara kita di sana boleh lihat di FB AMAN PALESTINE. Marilah kita sama-sama menderma untuk mereka dan moga-moga dengan sumbangan yang kita buat itu dapat menyelamatkan nyawa dan membantu saudara-saudara kita di sana. Boikot juga barangan Yahudi. Kita satu ummah sekat ekonomi mereka!