| Mencari Kekuatan Yang Hilang |


 Assalamualaikum..

Semalam... hari nie , Cik Ain emo . emo sangat ..so korang menyampah nak baca pun Cik Ain tak kisah laa... tiba-tiba rasa macam nak lesapkan diri terus je dari dunia nie… ( istighfar3..emmm ) tiba-tiba rasa macam jadi orang yg tadak perasaan pun lagi bagus... tiba-tiba rasa macam nak tidur dan tak nak bangun dah… tiba-tiba jugak rasa, i need someone .. to share this feeling… so annoying… esymen pulak berlambak2 kena submit dis week..



tapi kalau ada someone yg sanggup mendengar pun,Cik Ain pun tak tau nak cerita macam mana... give up dan penat dengan diri sendiri yang maybe masih tak reti nak belajar dari kesilapan... terkadang hati ni rasa macam perlu dihantar ke ICU je...



Cik Ain pun manusia biasa... sentiasa melakukan kesilapan .. moga lepas hari nie, Cik Ain betul sedar mana yang baik dan mana yang tidak ..moga lepas hari ni jugak, Cik Ain belajar menghargai diri sendiri .. dan moga lepas hari nie jugak Cik Ain tak lalai dan leka dengan godaan duniawi...



You change your life by changing your heart.



Di luar sana ada lebih ramai lagi manusia dan boleh jadi salah satu daripada jutaan manusia tersebut adalah jodoh kita yang sebenar an. Jangan putus asa dan kena harus berusaha dan bersabar. Katakan begini :



“ Ya Allah, aku memohon kecintaanMU, kecintaan orang yang sentiasa mencintaiMU, kecintaan apa sahaja mendekatkan diriku kepadaMU, dan masukkanlah aku ke syurga bersama-sama kecintaan itu. “



Juga katakan begini,



"Ya Allah, jauhkan aku dari cinta yang bukan jodohku. Jauhkan aku dari cinta yang membuat aku semakin jauh dariMu. Dekatkan aku kepada cinta yang menguatkan lagi cinta aku kepadaMu dan RasulMu. Dekatkan aku kepada cinta yang kekal abadi iaitu cintaku kepadaMu".



Dan tidak perlu lagi kenang, teringat dan apa jua bentuk keadaan hati dan otak korang ke arah orang tersebut. korang kena ingat dan kena selalu ingatkan diri sendiri bahawa mereka itu hanyalah masa lalu/pengajaran/kenangan sahaja. Hidup ini indah... yang buat hidup ni rasa penuh siksa itu hanyalah diri kita sendiri.. sebab kita gagal memahamkan hati.. jadi..



jom kita sama-sama fahamkan hati kita.. yang setiap yang terjadi itu.. terjadi indah atas aturanNYA..         
Surah Al-Baqarah Ayat 216 :
“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.” (^_^)



Allah bagi apa-apa pun sah adalah yang terbaik untuk kita.. tak kira kita rasa benda tu kita suka ke tak.. so, tabahkan hati tak kira apa yang berlaku..once kita faham yang ni.. trust urself Cik Ain.. trust him too… hidup terasa indah.. dapat ujian pun jadi happy.. sebab hati yakin yang ujian itu adalah hadiah..




Wallahua’lam.
Mohon doa yang terbaek untuk kita semua… inshaAllah.. Out~~ kbai.Salam.

Nota Hati 1 : Cinta sejati ialah apabila kita mampu tersenyum sambil mendoakan kebahagiaan untuknya walaupun terpaksa melepaskannya pergi. Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada di sisi kita… Wo Ai Ni.. Aishiteru.. :)

Comments

Unknown said…
Yup..setiap manusie melakukan kesilapan..tp jgn terlalu stress..jadikan ia pengajaran..bdw, cinte sejati itu cinte selamenyer..
aku HaniAsyira said…
betul2.. terpaksa sabarkan hati.. yakin janji Allah tu pastikan.. mcm mana kita tidakkan nyer pasti hadir kadang-kadang lam ati.. =)
NorFarahin@aien said…
@ ♥AieN ChoiN♥ : betol 2
lw lah i can putar blek maser
i dont want do dat mistake
em
:(
NorFarahin@aien said…
@aku HaniAsyira : tengs yaa
moge dikuatkan hati kita bersama
Allah kan ada
:D
Cikgu Ma said…
mohon yang terbaik untuk diri sendiri dan sahabat di hati...
Addien said…
This comment has been removed by the author.
Addien said…
ada pepatah arab yang sesuai untuk enti saat terasa tiada kekuatan sebegini :)

dhaqat 'alaih al-ardh bima rahubat :)

Penjelasan Status Zikir Taubat الهي لست للفردوس أهلا
NorFarahin@aien said…
@Ad-Dien : syukran yaa:)
sama2 menjaga hati
hope
:')
ariff said…
go go power rangers
Hidayu Bolia said…
sabar ye ain?

butang follow ain berfungsi jep cume ayu je xdpt nk follow sbb sape2 yg nk follow melalui butang follow kat atas tu (nav bar) boleh tp dilimitkan hnya tuk 300 blog je..ayu dah capai limit tu so ayu xleh lg follow blog lain melalui butang follow kat nav bar..butang follow kat widget tu yg boleh follow seramai mane pun..ayu pun baru tahu sal ni...patutla bbrapa hari ni xleh follow org...:(
Hidayu Bolia said…
ok2...ni komen ayu sal entry ain ni:)

sal jodoh, kite selalu rase nak give up kan? ayu tahu, sbb ayu pun rase mnde ni...

tp ayu salu pesan kat diri ayu, sabar....Allah ade plan yg lebih baik tuk kite...insya Allah, moga bertemu bakal zauj ain:)

hope ayu pun same:)
NorFarahin@aien said…
@yumi Comot : tengs yaa dear
dat's right
Allah ade plan yg lebih baik tuk kite...
insya Allah, moga bertemu bakal zauj yg terbaek

hope:)

*salam persahabatan yaa ayu :)
Ungu Violet said…
sabar dear..kita ni manusia biasa..mmg akan merasai saat duka nestapa atau kecewa..

tapi percayalh semua itu akan mnjadikn kita lebih kuat dan tabah..

kalau dia bukan jodoh kita..dia ttp akan pergi...biarkn dia pergi..sbb Allah nk bagi yg terbaik utk kita..
brsangka baik dgn Allah tau..:)
iAmCekbolat said…
<--- tgh sabar difitnah.. ;) mmpu tersnyum.. xpe,ade hikmah,,
NorFarahin@aien said…
@Ungu Violet : tengs dear
inshaAllah Allah akan bagi yg terbaek tuk kter
believes wif His plan
:D
NorFarahin@aien said…
@ CekbOlat-bOla : sabar yaa cik bolat syg
mampu tsenyum jugak
semuanya ada hikmah
percayalah
*hug u dear :D
setuju sgt...
mungkin Tuhan nak temukan kita ngan sesorg yg lebih baik :)

Popular posts from this blog

:: Jangan Pandang Pada Luaran ::

*Hayya Belajar Tajwid – Part 2*

|1 Hari 1 Muka |

| Pray For Them |


Saudara-saudara kita di bumi Palestin sedang berjihad dalam menegakkan agama Islam. Walaupun kita tak dapat berjihad dan menolong mereka di sana, marilah berdoa supaya saudara-saudara kita di sana mendapat kekuatan dan mendapat lindungan daripada Allah SWT kerana doa adalah senjata orang Islam. Tolonglah mereka dengan DOA! Ya Allah, satukan hati kami umat Islam sedunia supaya Yahudi laknatullah dapat dihancurkan. Info terkini mengenai saudara-saudara kita di sana boleh lihat di FB AMAN PALESTINE. Marilah kita sama-sama menderma untuk mereka dan moga-moga dengan sumbangan yang kita buat itu dapat menyelamatkan nyawa dan membantu saudara-saudara kita di sana. Boikot juga barangan Yahudi. Kita satu ummah sekat ekonomi mereka!