:: a tiny little note ::

Dear bloggy…










Muak dengan diri sendiri, selalu tewas dengan perasaan. Alangkah malangnya jika pejuang agama tewas hanya dengan perkara seremeh ini. Tapi, memang itu realitinya. Aku lemah. Tuhan, bantu aku, tolong. Cukup, ini yang terakhir. Sudah malu dengan diri sendiri. Terlalu mengikut perasaan. Selamat tinggal jiwa yang kacau, selamat datang semangat baru!











* take the heart among it, and continue with persistence!






ada sesetengah perkara yg kadang hanya perlu disimpan lam hati
ada sesetengah perkara yg kadang hanya prlu dijadikan rahsia
ada sesetengah perkara yg kadang hanya perlu antara aku & Allah sje ; )














ya Allah, ya Tuhanku! Hidupkanlah aku sekiranya kehidupanku itu baik untuk diriku dan matikanlah aku sekiranya kematianku itu baik untuk aku!







“ ada perkara yang perlu dipelajari hasil dari kesilapan orang lain “....








when you are doing something, think that you will get the same thing same like what have you done..
when you want people respect you, you first have to be like that to others..
when you want people love you, you first have to love them..
when you want people speak nicely to you, you first have to be the example..
when others are doing something that you don't like, don't think as that is their mistake..
when others are being so rude to you, don't think that they mean to do so..
it's right kn....
nk dpt sumtin...kter kne wt mend y kter nk 2 dl....emm








ble hati resah  selepas kamoo berbuat sesuatu, itu tandanya apa yg diperbuat ada yg kurang di mata Allah....btol kn..emm...jiwe xtntram ble kter vwt slh nn da mtk mf ...p kemaafan xdtrime...m ...Bear with all the obstacles, and trust Allah as Allah want it to be like that, and Allah knows everything about what have been planned...n 2 sume org y ad dcc aku...thanx..korg penguat at n smagt aku tuk mjadikan ari2 aku mjadi kian bmakna n bmakna....






let's me be strong ya Allah..




Wallahua’alam

Nota hati 1 :Apologizing doesn't mean that you were wrong or the other person was right. It means you value your relationship more than your ego.

Comments

Popular posts from this blog

:: Jangan Pandang Pada Luaran ::

*Hayya Belajar Tajwid – Part 2*

|1 Hari 1 Muka |

| Pray For Them |


Saudara-saudara kita di bumi Palestin sedang berjihad dalam menegakkan agama Islam. Walaupun kita tak dapat berjihad dan menolong mereka di sana, marilah berdoa supaya saudara-saudara kita di sana mendapat kekuatan dan mendapat lindungan daripada Allah SWT kerana doa adalah senjata orang Islam. Tolonglah mereka dengan DOA! Ya Allah, satukan hati kami umat Islam sedunia supaya Yahudi laknatullah dapat dihancurkan. Info terkini mengenai saudara-saudara kita di sana boleh lihat di FB AMAN PALESTINE. Marilah kita sama-sama menderma untuk mereka dan moga-moga dengan sumbangan yang kita buat itu dapat menyelamatkan nyawa dan membantu saudara-saudara kita di sana. Boikot juga barangan Yahudi. Kita satu ummah sekat ekonomi mereka!