*baru 2014*




Menuju 2014, tahun Masihi. How time flies so fast right? Me, gonna be 23 y/o. Gonna be a final year student. Gonna be a teacher soon. And gonna be everything than we dont know & unexpected. So, still we have the time. Lets us appreciate what we have. And letting go the 'bad' things, sadness, disappoinment, and everything that make us down. Lets we be awesome. Lets we be proud of ourselves. Believes. Percaya. Setiap dari kita punya 'keindahan' masing2 yang Allah bagi. Jadi, jangan susah payah jadi orang lain. Belajar untuk mencintai diri sendiri. Dan belajar untuk menghargai. Then, harus juga percaya, setiap dari kita juga punya 'keindahan' jalan cerita hidup yang Allah ciptakan. Ada jalan cerita yang best. Ada jalan cerita yang tak best. Yang tak best, Allah nak kita ambil ibrah darinya untuk menjadi dan melalui proses kematangan. Jalan cerita yang best pulak, untuk menjadikan kita insan yang semakin bersyukur dengan apa yang Allah bagi. Jadi, jaga2 jaga hati. Jangan dengki, jangan cemburu. Bersyukur, redha, itu lebih tenang, itu lebih baik kan. (:

Harapan ---> 2014 will bring more colors, more happiness, more positive and sweet moments. biznillah. inshaaAllah. 

And definitely,
This is a last entry for 2013,
Maaf untuk semua,
Sorry for everything,
Asif 'ala kulli hal.
Salam.



*Psssst mohon abaikan wrong grammar in this entry. Mood speaking English. But then jadi 'rojak' buah hihihihi >..<



Nota Hati : Ikhlas & maafkan kepahitan lalu. Dan bina kemanisan pada hari ini dan akan datang. Jangan takut. Untuk menjadi insan yang lebih baik. Allah bantu. Allah ada. Allah bersama. 



Comments

Juliet ❤ said…
DAFTAR DI WHOHAA! DAN DAPATKAN GADGET IMPIAN. HANYA KUMPUL POINTS DAN TAK BERBAYAR ;)

http://teenagersareawesome.blogspot.com/2013/12/siapa-belum-join-whohaa.html

Popular posts from this blog

:: Jangan Pandang Pada Luaran ::

*Hayya Belajar Tajwid – Part 2*

|1 Hari 1 Muka |

| Pray For Them |


Saudara-saudara kita di bumi Palestin sedang berjihad dalam menegakkan agama Islam. Walaupun kita tak dapat berjihad dan menolong mereka di sana, marilah berdoa supaya saudara-saudara kita di sana mendapat kekuatan dan mendapat lindungan daripada Allah SWT kerana doa adalah senjata orang Islam. Tolonglah mereka dengan DOA! Ya Allah, satukan hati kami umat Islam sedunia supaya Yahudi laknatullah dapat dihancurkan. Info terkini mengenai saudara-saudara kita di sana boleh lihat di FB AMAN PALESTINE. Marilah kita sama-sama menderma untuk mereka dan moga-moga dengan sumbangan yang kita buat itu dapat menyelamatkan nyawa dan membantu saudara-saudara kita di sana. Boikot juga barangan Yahudi. Kita satu ummah sekat ekonomi mereka!