Sunday, 29 December 2013

*baru 2014*




Menuju 2014, tahun Masihi. How time flies so fast right? Me, gonna be 23 y/o. Gonna be a final year student. Gonna be a teacher soon. And gonna be everything than we dont know & unexpected. So, still we have the time. Lets us appreciate what we have. And letting go the 'bad' things, sadness, disappoinment, and everything that make us down. Lets we be awesome. Lets we be proud of ourselves. Believes. Percaya. Setiap dari kita punya 'keindahan' masing2 yang Allah bagi. Jadi, jangan susah payah jadi orang lain. Belajar untuk mencintai diri sendiri. Dan belajar untuk menghargai. Then, harus juga percaya, setiap dari kita juga punya 'keindahan' jalan cerita hidup yang Allah ciptakan. Ada jalan cerita yang best. Ada jalan cerita yang tak best. Yang tak best, Allah nak kita ambil ibrah darinya untuk menjadi dan melalui proses kematangan. Jalan cerita yang best pulak, untuk menjadikan kita insan yang semakin bersyukur dengan apa yang Allah bagi. Jadi, jaga2 jaga hati. Jangan dengki, jangan cemburu. Bersyukur, redha, itu lebih tenang, itu lebih baik kan. (:

Harapan ---> 2014 will bring more colors, more happiness, more positive and sweet moments. biznillah. inshaaAllah. 

And definitely,
This is a last entry for 2013,
Maaf untuk semua,
Sorry for everything,
Asif 'ala kulli hal.
Salam.



*Psssst mohon abaikan wrong grammar in this entry. Mood speaking English. But then jadi 'rojak' buah hihihihi >..<



Nota Hati : Ikhlas & maafkan kepahitan lalu. Dan bina kemanisan pada hari ini dan akan datang. Jangan takut. Untuk menjadi insan yang lebih baik. Allah bantu. Allah ada. Allah bersama. 



Saturday, 14 December 2013

*The best PLANNER ----> ALLAH*



Allah tahu apa yang terbaik untuk diri kita. Allah knows the best for us. Jadi, ajari hati plus dekatkan diri dengan sikap suka REDHA dengan segala apa yang diberi dan ditentukanNya. okeyh! 


*31 Dis nim result exam keluar. then 02 Jan new sem, final year. moga Allah permudah. dan moga aku sentiasa berlapang dada dengan segala 'plan' Dia. aku terima apa sahaja ya Allah. sebab selayaknya aku terima. aku hanya hamba. kalau itu yang terbaek. dan cuma 1 pintaku. mudahkan perjalanan hidup aku. dan orang2 yang aku sayang. ameeen.* 

#sharing #pic #from #tumblr#reflecting #self #redha #berlapang #dada #dengan#plan #allah #doa #mudahkan #semua #urusan #perkongsian #kata #sahabat



Monday, 9 December 2013

*perempuan. women. annisa'*



Ramai di antara wanita di dunia ini yang menagih kebahagiaan dengan sesuatu, mahupun seseorang, dan mencarinya di segala penjuru. Sedangkan kebahagiaan itu sangat lah dekat. Dekat pabila diri & hati sentiasa dengan Allah. Sungguh. Hanya Allah sahaja yang mampu menganugerahkan kebahagiaan kepada manusia. Maka janganlah mencarinya selain daripadaNya. 



Dan 1 lagi. Tidak ada yang lebih berbahagia melainkan orang2 yang BERIMAN. tak percaya? hm bukak alQuran, surah 16 ayat 97. 



Sekadar perkongsian pendek. Especially untuk diri sendiri. Salam.



*berusaha untuk jadi wanita yang paling bahagia! dunia wa akhirat. biznillah!



Nota Hati : Semoga awak, kamu, dia, mereka, sentiasa dalam jagaan Tuhan. Jagaan Allah. Fi hifzillah, fi amanillah. ^..^

Sunday, 8 December 2013

*mati. death. almaut*



Sesungguhnya manusia tidak akan dapat lari dari kematian, ajal & maut. Dan sesungguhnya juga, ajal & maut takkan lambat atau cepat walau seminit, walau sesaat. Jadi, selagi ada waktu, selagi nyawa dikandung badan. Topup AMAL IBADAH & PAHALA banyak2. Untuk bekalan ke alam sana.



ingat MATI. ingat TAUBAT. ingat ALLAH. "kullu nafsin dzza iqotul maut". 

*bukak surah ali imran ayat 185 plus al-a'raf ayat 34* 



Nota Hati : Di sini. aku menulis untuk peringatan diri sendiri khususnya. asif 'ala kulli hal.hm  


Sunday, 1 December 2013

*rezeki*




aku. percaya pada rezeki Allah. jadi. tak payah nak risau lah. soal rezeki itu Allah yang pegang. dan tentukan. bukan manusia. banyak atau sikit. cepat atau lambat. kalau itu memang rezeki kita. inshaaAllah dia akan datang dengan sendirinya. Hm tapi harus usaha dulu. kemudian percaya dan teruskan berdoa. apa lagiiii, toreh senyum luas2 kat bibir tuh weeee



*all da best senior2 yang dapat intebiu spp. awal tahun nim kan. moga Allah permudah rezeki kalian esp posting. plus doakan kami adik2 yang still struggle menghabiskan sisa2 perjuangan & pengajian. yessss, 1 more year. mohon bertahan sikit lagi. may Allah ease everything till da end. tak sabar nak masuk alam pekerjaan yang sebenar ewahhh hikhik* #rezeki #Allah #bagi #adil #doa #dunia #sebenar #cikgu #ipg #life #feeling #excited #jiwangs #edit #pic