Wednesday, 28 March 2012

| Surat Cinta Untuk Awak |







Dear awak, sejujurnya ada masa2 tertentu 2,3 hari ini awak dah buat hati saya terusik. Dan maybe saya juga dah buat hati awak terasa dengan tingkah laku saya.. maybe i’m too childish.. sejak dua tiga menjak ni, hati saya mudah sangat terasa dan sensitif.. maybe awak sibuk dengan program awak, saya pun sibuk dating dengan Mr.Esymen.. so, saya rasa macam jauh sangat dengan awak.. Okie, public, semua org dah bole bace >_< ..hurmm, ada ke orang nak bace belog Cik Ain yang dah bersarang ni ek? Tapi, saya pasti awak reader saya yang setia..hihi :P takpelah, mungkin ada hikmahnya Dia mencipta jarak antara kita right :)


                      
Kamu TAHU satu2nya ALASAN mengapa للّهُ" memisahkan kita? Kerana kita terlalu DEKAT, melampaui yang seharusnya. Kamu tahu alasan mengapa للّهُ" mencipta JARAK antara kita? Kerana للّهُ" ingin kita saling MENDOAKAN, dalam jauhnya pandangan sekalipun, kamu tahu alasan munculnya pada mata? Untuk membiarkannya terpejam, BERISTIRAHAT dari memandangmu dalam NYATA, Belum dapat kubaca, KATA للّهُ" masih RAHSIA :)



Actually...bercinta ni.. kenalah pandai jaga hati.. bukan je hati orang yang lagi satu tu.. ingatlah.. kita pun ada hati kita sendiri.. so, jagalah hati kita yang satu ni jugak.. jangan layan sangat perasaan tu.. setan dok menghasut je.. saje nak porak perandakan rumahtangga kita.. saje nak bagi kita jiwa kacau.. saje nak bagi kita stress..an.. there is more to life than to feel depressed over small thing like 'he's/she's busy'.. live life to the fullest okie.. nak tension2 pun pilih la bende yang sesuai untuk di tensionkan.. contohnya esymen yang sedang berlambak2 kena submit..opss.. hehe~ ( 3 esymens kena submit lagi )
*pesanan untuk myself yang sedang down

  

Tapi, walau apa pun, saya tak nak perasaan nie melekakan diri awak dan saya..Dan membuat rindu itu semakin jauh.. InshaAllah, itu mustahil.. ( hope ).. Apa2 pun perlulah dahulukan Allah dalam setiap apa yang kita lakukan betul tak dear :) saya tahu perjalanan kita masih jauh :( semoga cepatlah jodoh kita ( tetiber terjiwang ) :P lagipun banyak lagi benda yang kita perlu capai dalam hidup ni. So, apa2 pun hanya berserah pada Pemilik cinta :) Stop right there.... take care all~ Kbai.Salam.


Saturday, 24 March 2012

| Indahnya hidup kita an |



Assalamualaikum…
Jengah kat belog tersayang sebentar... Hari ini baru berpeluang hupdate setelah bersawang2 sudah belog ni..macam xde empunya pulak an..hee ^__^



Korang semua…kita tahu an xde benda yang terjadi sia-sia dalam hidup ni..hidup kita ni an ni indah sangat2.. cantik.. really beautiful..gojesss..hee :D .. Tapi an..



Kadang-kadang hati ini bertanya betul ke indah ni? sebab.. macam tak je..sedih je memanjang...sibuk...tensionnn...ann.. kadang-kadang dalam hidup ni.. ada jew benda yang kita nak selalu je xdapat.. ada benda @ orang yang kita sayang selalu je di bawa pergi...meninggal.. kalau cinta cintun tu, terputus pulak di tengah jalan..hurmm.. sedihnya! sob sob sob .. Kalau ada yang ada yang punye , dapat yang suke buat hal pun sadis gak ..kan..ishhhhhh.. tadi bukan Cik Ain kata hidup ni indah ke? mana satu ni Cik Ain..indah kew xindah Cik Ain oi..pening2...teheeee



kalau nak tahu indah atau tidak hidup kita kita ni, we must ask ourselves…kita percaya x dengan janji Allah..dengan ketentuan Allah? kalau kita adalah orang yang percaya dengan janji ALLAH.. of couse lar kita mesti akan berasa aman dan indahnya hidup ni.. even kalau Allah bagi kita benda yang kita suka, kita rase happy,  dan kalau Allah bagi benda yang kita xsuka? kita trime dengan redha dan sabar…an.. kadang2 Cik Ain pun cepat sangat melatah..datang ujian sikit pun dah melatah.. contohnya, exam dapat pointer rendah..cepat sangat nak putus asa dan cemburu dengan result orang lain..sedangkan Allah bagi atas apa yang kita usahakan an…sooo, berlapang dadalah dengan apa pun.. dan hati akan menjadi tenang :) dapat ujian sabar, dapat nikmat bersyukur..BAHAGIA sangat ! PEACE gitu.. :D



Actually, yang buat hidup ni rasa penuh seksa, xsyok itu hanyalah diri kita sendiri.. sebab kita gagal memahamkan hati.. jadi..jom kita sama2 fahamkan hati kita.. setiap yang terjadi itu.. indah atas aturanNYA..percayalah ! tak kiralah apa pun yang mendatang samada ujian, kesedihan, kesakitan, teguran, kena marah dan sebagainya.. berlapang dadalah..dan hati akan menjadi tenang dan lega :)
Surah Al-Baqarah Ayat 216 : “Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.”



At last, Allah bagi apa-apa pun sah adalah yang terbaik untuk kita.. tak kira kita rasa benda tu kita suka ke tak.. so, tabahkan hati tak kira apa yang berlaku..dan juga redha.. once kita faham yang ni.. inshaAllah.. hidup terasa indah yang amat.. dapat ujian pun jadi happy.. sebab hati yakin yang ujian itu adalah hadiah.. :D



Okie~~ Stop right there… Cik Ain nak packing barang pulak ni..tomorrow i will back to IPG..heee (homesick is coming ! ) Meninggalkan orang2 tersayang..family and him...sob3.. But Cik Ain try to be positive.. Cik Ain believe :"Allah does not charge a soul except [with that within] its capacity..." ( 2 : 286 ).. Selamat malam yaa semua.. maaf kalau ada salah silap.. kbai,salam.

Memori berPBS dis week...never forget it..sweet memories :D



Tetiber g PBS..Cik Ain dapat adik angkat..qilah..comel macam namew ny..heee

Nota Hati : Kadang-kadang ALLAH berikan kita yang pahit dahulu sebelum yang manis supaya kita rasa susah dulu sebelum senang..supaya kita lebih dekat kepadaNYA, supaya kita tahu bahawa hidup tak selamannya senang...dan kadang-kadang ALLAH berikan kita yang manis dulu sebelum pahit supaya kita tahu untuk menghargai sesuatu pemberiannya..dan kita pandai untuk berterima kasih kepadaNYA...Jadi, jangan bila berada di atas dan senang, kita lupa dari mana asal usul kita yang sebenar...okie :D

Wednesday, 14 March 2012

| Ingat 5 ini |



Assalamualaikum…Peace upon to all..Apa khabar iman hari ini.. Semoga sentiasa dalam jagaanNya.. inshaAllah ^^



Seperti biasa, senyum and baca sampai habis ok... Kan comel semua senyum ... :D Tetiba pula Cik Ain hari ini bagai nak bagi sedikit peringatan untuk korang semua setelah lama xhupdate belog ni... bz ker Cik Ain..kew buat2 bz..tehee..biarlah rahsia naa :D okie, straight to the point... Kita sebagai seorang muslim harus ingat 5 perkara ni sebelum datangnya 5 perkara... Cik Ain rase semua orang tahu an..
1. Sihat sebelum sakit
2. Muda sebelum tua
3. Kaya sebelum miskin
4. Lapang sebelum sepit
5. Hidup sebelum datangnya waktu mati



So , cuba kita perhatikan satu-satu perkara tersebut dan fikirkan sedalam2 makna yang terkandung di setiap perkara itu..let’s check it out together..huu  :D
1. Sihat sebelum sakit – Semasa sihatlah kita boleh mencari rezeki an, mencari ilmu, lakukan ibadat, jika sudah sakit susah sudah untuk melakukan sume tu an... So, sementara masih sihat ni, lakukan sesuatu yang berfaedah dan mendatangkan kebaikan kepada diri kita dan orang-orang di sekeliling kita.

2. Muda sebelum tua – Waktu kita muda inilah saatnya kita perlu berusaha mencari kemewahan di samping tidak lupa kewajiban kepada Maha Pencipta, kelak bila kita tua tidak lagi memikirkan hal duniawi. Selagi ada masa, buat…jangan duduk diam sahaja, cari selagi boleh cari! carilah mahupun harta, ilmu dan ibadat. Nanti dah tua sudah terlambat. Cepat kita bermula, cepat kita berjaya. InshaAllah, rezeki 2 ada di mana2..bumi Allah ni kan luas an..

3. Kaya sebelum miskin – Waktu kaya berharta nilah kita boleh menolong orang yang lebih susah daripada kita sebab sedekah yang ikhlas la akan jadi bekalan kita menghadapNya nanti. Ingatlah kekayaan itu hanyalah pinjaman kita daripadaNYA.  So, Allah boleh tarik bila-bila je..jadi, jangan sombong dengan pemberiaan Allah 2..share2 lar dengan orang lain..okie!

4. Lapang sebelum sempit – Waktu kita masih ada kelapangan inilah waktu yang paling sesuai mendalami ilmu agama untuk pedoman bersama manusia...baik untuk diri kita dan orang lain..jangan membuang mase asyik hadap laptop, facebook, belog dan lain2..online tu xsalah tapi biarlah berpada2..dun get addicted k... jom face the book, al-quran, majlis2 ilmu, dll.. =)

5. Hidup sebelum mati – Sesungguhnya sewaktu hidup,  semua 4 perkara di atas adalah masa yang boleh kita lakukan.. bila telah tiada nanti kita hanya menanti amal soleh, sedekah dan doa anak yang soleh yang mengiringi kita.. yukk..perbanyakkan amal kebaikan dan jadi super Muslim..hee =) 



‘Muda hanya sekali. Jomlah ‘enjoy puas-puas’. Biasa kita dengar ayat ni an… Benar, waktu muda hanya sekali! Tiada dua! Hanya sekali seumur hidup. waktu inilah kita dianugerahi kesihatan yang optimum,tenaga yang cukup.. muda yang sekali je ini bagaimanakah ingin kita dipergunakan? untuk sesuatu yang bertujuan seronok semata-matakah? untuk 'enjoy' kah?atau untuk dimanfaatkan sepenuhnya bagi memenuhi tujuan hidup sebagai hamba Allah dan khalifah di muka bumi? atau yang bagaimana? You have the choice! Tepuk dada, Tanya diri masing2.. Terserah diri kita untuk buat pilihan dan tentukan warna2 kehidupan kita..an..... ... ... ...



Okie~ stop right there... Mari kita sama-sama renungkan hadis Rasulullah SAW : “Rebutlah lima perkara sebelum datang lima perkara lain, iaitu masa muda engkau sebelum datangnya hari tua, masa sihat engkau sebelum dilanda sakit, masa kaya engkau sebelum masa miskinmu, masa lapang engkau sebelum datangnya waktu sibuk, dan masa hidup engkau sebelum datangnya saat kematian.” (Hadith Riwayat Muslim dan Tirmizi dari Amru bin Maimun r.a.)



Dat’s all untuk hari ini..coretan dari Cik Ain untuk semua dan diri Cik Ain sendiri.. Semoga hari ini lebih indah dan baik dari semalam..suppose to be.. inshaAllah.. Dan selamat bercuti dan beresymen yaa semua..out with a smile on my face.. kbai..salam. =)



Nota Hati 1 : Mungkin hati ini sedang sakit. Walau mungkin tidak lagi tenat kerana dia mula merasakan jiwanya kosong. Melayang walau tanpa ada angin yang menghembus. Seperti tiada isi seperti hari-hari yang pernah dia jalani suatu ketika. Menangis, dia merindukan saat-saat itu. Saat-saat dia menangis di kala ingin meraih cinta Tuhannya. Moga hati kita, adalah hati yang selalu mendambakan redha Allah, hati yang merindukan syurga.

Wednesday, 7 March 2012

| Dirisik...Memilih Pilihan Dalam IstikharahNya |



Assalamualaikum ...Bidadara bidadari sekalian alam.. berjumpa lagi kita pada hari ini...hihi



Dalam hidup ni mesti ada masalah..kadang2 masalah tu mmbuatkan kita ingin pergi jauh sangat..pergi ke tempat yang tenang..tanpa apa2 masalah..tp di manakah letaknye tempat itu..urmmm berfikir sejenak...xde tempat yang menenangkan selain dr syurga Allah SWT kan..tapi mampu ke aku untuk berada di sana kelak?? kekadang kita terfikir untuk terbang ke langit...bebas berterbangan ..tapi bila kita  mendongak ke atas...kita  tahu kita ada 'DIA'..Dia ALLAH SWT yang maha agung ,yang maha mengetahui apa yang tersurat mahupun yang tersirat..tidak mampu untuk kita  lari kesana...dr DIA kita dtg dari  DIA jua kita akan pergi kelak..



Persoalan demi persoalan bermain di fikiranku kini….



“ Apabila datang kepadaku seorang lelaki meminangku... dia adalah lelaki yang menjaga solat serta agamanya dengan baik , tapi aku masih lagi mencari lelaki yang soleh yang lebih baik dari lelaki tadi ~ baik agama dan juga kecerdasannya ..apakah patut aku menolaknya ? “






Actually an hidup kita tak lari dari membuat pilihan , tak kisah lah dari sudut jodoh , study or kerja sekalipun ..cuma kadang2 kita juga terlalu memilih... memilih untuk mencari yang terbaik untuk hidup kita! memilih untuk yang terlalu sempurna…. Cik Ain xkata ia sesuatu yang salah .. sebab memang kita nak yang terbaek dalam hidup… tapi kadang2 terlalu memilih ni kadang2 susah... lebih2 lagi memilih lebih dari kemampuan kita .. contoh kita nak kerja yang best2 sedangkan pendidikan kita setakat SPM jew .. itu dalam soal kerja...lain pulak kalau soal jodoh pulak .. macam soalan kat atas tu…emmm..bermain2 di fikiran Cik Ain sekarang..



Yup kita nak yang terbaik dalam hidup kita tapi jangan lupa , pilihan yang kita buat punya dua cabang.. satu cabang akan membahagiakan dan satu cabang lagi menempah derita .. sebelum membuat pilihan yang terbaik tanyalah orang2 yg lebih berpengalaman , kita punya tangan tadahlah doa meminta petunjuk .. lepas tu baru kita boleh buat pilihan dengan bijak .. sekali kita sudah memilih ! pilihan tu kita kena tempuh walau bunga atau duri yang perlu kita lalui .... tetiber teringat kata2 ustaz dalam kelas tafsir semalam..cinta itu sebenarnya NIKMAT.. tapi cinta kita punya peraturan kerana Allah sayangkan kita tanpa batasan ! punya peraturan .. tapi andainya peraturan itu kita langgar jadilah cinta yang terlarang .. =)



Just 1 je pesanan Cik Ain untuk diri sendiri dan semua... Jika ada orang yang mempunyai akhlak dan agama yang baik meminang , maka janganlah ditolaknya hanya menanti orang yang lebih soleh... kerana kadang2 hal itu tidak akan kita perolehi lebih2 lagi dengan usia kita yang dah meningkat.. ( I’m gonna be 21 years old soon…huu.. so, it’s not weird if Cik Ain selalu membicarakan soal cinta jew..hee hee hee )



“ Sejahat2 wanita hanya lelaki yang mampu membimbing nya yang sentiasa dicari2..
secantik2 wanita hanya lelaki solehah yang ingin dimiliki..
sehebat2 wanita sentiasa ingin di bawah pimpinan seorang lelaki yang baik..
sekaya2 wanita hanya iman orang lelaki yang bertaqwa ingin di beli..
seburuk2 wanita hanya mencari secebis kasih syg dr lelaki yang hanya nmpak kecantikannya.. ~
ada kah insan itu ?
hurmmm .... kata2 boleh membentuk seribu janji..
tapi menunaikan satu janji pun tak mampu ..
bukan kata2 janji mu yang ingin ku miliki..
tapi kesabaranmu .. kekuatan imanmu...ketenangan di wajahmu ..
sehingga ku rasa seperti berada dekat dengan ilahi “



Jom bacer buku karya Fatimah Syarha nie..sesuai bagi yang sedang mengenali cinta atau mencari cinta selepas Allah dan Rasul...future zauj..tehee =) K lar..dat’s all untuk hari ini..sekadar coretan dari hati Cik Ain..ngee Semoga hari ini lebih indah dan baik dari semalam..suppose to be.. inshaAllah..kbai..salam. =)

Nota Hati 1 : Kita hanyalah manusia biasa..Adakalanya hati meronta2 tak ingin dilukai ...adakalanya hati cuba untuk menjauhi kelukaan dan kekecewaan...hawa dan adam tercipta dariNya.. miliki jasad dan roh yang sama..hanya emosi dan fizikal yang berbeza...tanpa kekecewaan hidup ni tiada indahnya...tanpa kemanisan hidup ini juga tiada serinya ...yang paling penting jagalah iman ..jaga diri dan hiasi peribadi..andainya hari ini hati kesakitan ..cubalah tengok hari esok dan carilah ubat untuk setiap kelukaan itu... kalau hendak berada di alam kemanisan ..bangunlah dan jauhi kelukaan itu ..bangun dengan penuh semangat dan berazam...hari ni kita jatuh..hari esok kita cari penawarnya..fikir2kanlah !

Monday, 5 March 2012

| Nak pakai apa yaa…let’s cover aurat!! |



Assalamualaikum .. Selamat malam semua , ada orang rindu Cik Ain tak ? ( cepumas punyer soklan..hee ) ok jangan cakap kat sini , jadikan tu satu rahsia antara kita .. sebab xmahu terima hakikat xde orang rindu kat Cik Ain pun .. sob3x..heee..but, never mind la..just smile =)



Ehem2..di malam yang sejuk ni ( hujan...hee ) Cik Ain just nak tanya you all.. esuk pergi kelas nak pakai baju ape ye..? da fikir kew belom?? ofkos da fikir da kan..ciap iron lg an..hee…atau nak keluar jap lagi, pergi maner2... pakai apa lawa ek? cheewahh



Apa yang korang fikirkan setiap kali memilih baju untuk dipakai ye? kalau tanya Cik Ain lar.... cukuplah kemas..selesa.. dan menutup aurat..not urat2 yaa..huhu ( Cik Ain ni memang seorang yang sangat simple au..huu ) berdirilah depan almari tu and fikir lama2 merenung baju2 yang berlambak 2... ( especially perempuan..hee) which baju will fit the dressing code in islam..menepati pemakaian yang betul.. not baju apa yang 'fit' our tubuh badan ye..haaa



Sebenarnya an, nak cantik tu tak salah.. semua orang nak cantik an.. tapi apa definisi CANTIK kita tu yang menentukan salah atau tak cara kita.. sesungguhnya pakaian yang Islam anjurkan cukup cantik dan indah.. hanya kita yang takut dikata outofdated kan.. kalau Allah murka dan marah tak takut ke dear?? Dan ingat yaa ISLAM tidak pernah anti fesyen, ISLAM cuma anti DEDAH AURAT dalam berfesyen..ok.. Tak ada siapa suruh kita sampai berpurdah ape semua kew...bertutup litup labuh.. But cukuplah dengan berpakaian longgar menutup seluruh tubuh kecuali tapak tangan, dan bertudung menutup dada...susah sangat ke dear? Susah2 sangat..Nanti tunggu jelah orang tolong coverkan aurat kita ye.. Tapi bila tuu?haaa..bila malaikat maut menjemput kita..haa
“Wahai Rasulullah, suruhlah isterimu, anak perempuanmu serta wanita-wanita yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya. Yang demikian lebih sesuai bagi mereka dikenali, oleh itu mereka tidak akan diganggu. Dan Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.”( surah al-Ahzab : 59 )



Dan buat para gadis2 cantik, let’s check it out macam mana kita nak menjaga penampilan kita :-
1.Labuhkan tudung. Kalau sebelum ini tudung tidak menutup dada, labuhkanlah sehingga ia tidak lagi mempamerkan bentuk perhiasan itu dan badan kita. Andai berselendang, pastikan selendang itu tidak jarang sehingga menunjukkan garisan leher dan warna kulit.
Contoh nya lar…kalau nak pakai shawl tu…pilihlah agak panjang dan labuh.. xsalah kan…corak tu pilih lar ikut cita rasa korang, baru sejuk mata Cik Ain dan lain2  tengok.. =)

2. Tidak memakai kasut bertumit tinggi (wedges/high heels). Actually kan memakai kasut bertumit tinggi dikategorikan dalam kategori bertabarruj (berhias dgn melampau-lampau). Lagipun, ia memberi kesan yang tidak baik pada kesihatan bukan? ( cari sendiri lar ye kat mr.google..hee ). Tidak mengapa andai tidak cantik di mata manusia, namun biarlah cantik di mata Allah! :)

3. Tidak memakai pakaian yang mendedahkan aurat dan juga pakaian yang ketat. Seboleh-bolehnya, biarlah pakaian itu labuh hingga ke lutut. Pesanan Cik Ain..please jangan pakai legging..seksa sangat mata ni tengok au…

4. Tidak memakai make up berlebih-lebihan. Just make-up dengan wuduk kan lagi bagus…make-up tebal2 ni susah2 je…nak2 time solat…xpasal2 xsah solat kes make-up kita 2 kalis air..kan..



So….pilihan adalah di tangan anda sendiri Sama ada nak pilih :-
- Pakaian ketat + tidak menutup aurat = dapat penyakit dan dosa @
- Pakaian muslimah + menutup aurat = sihat dan pahala
Fikir2kanlah dan selamat beramal...*pesanan ini jua ditujukan untuk diri sendiri... Kbai.Salam dan selamat malam semua =)




Nota Hati 1 : Kadang2 hidup kita hanya di dalam 3 hari , semalam yang sudah tinggal sejarah , hari ini apa yang sedang kita lakukan , dan hari esok yang belum pasti .. apakah ada hari esok untuk kita tebusi segala sejarah yang telah berlalu pergi ? .. :')

Saturday, 3 March 2012

| Mencari Kekuatan Yang Hilang |


 Assalamualaikum..

Semalam... hari nie , Cik Ain emo . emo sangat ..so korang menyampah nak baca pun Cik Ain tak kisah laa... tiba-tiba rasa macam nak lesapkan diri terus je dari dunia nie… ( istighfar3..emmm ) tiba-tiba rasa macam jadi orang yg tadak perasaan pun lagi bagus... tiba-tiba rasa macam nak tidur dan tak nak bangun dah… tiba-tiba jugak rasa, i need someone .. to share this feeling… so annoying… esymen pulak berlambak2 kena submit dis week..



tapi kalau ada someone yg sanggup mendengar pun,Cik Ain pun tak tau nak cerita macam mana... give up dan penat dengan diri sendiri yang maybe masih tak reti nak belajar dari kesilapan... terkadang hati ni rasa macam perlu dihantar ke ICU je...



Cik Ain pun manusia biasa... sentiasa melakukan kesilapan .. moga lepas hari nie, Cik Ain betul sedar mana yang baik dan mana yang tidak ..moga lepas hari ni jugak, Cik Ain belajar menghargai diri sendiri .. dan moga lepas hari nie jugak Cik Ain tak lalai dan leka dengan godaan duniawi...



You change your life by changing your heart.



Di luar sana ada lebih ramai lagi manusia dan boleh jadi salah satu daripada jutaan manusia tersebut adalah jodoh kita yang sebenar an. Jangan putus asa dan kena harus berusaha dan bersabar. Katakan begini :



“ Ya Allah, aku memohon kecintaanMU, kecintaan orang yang sentiasa mencintaiMU, kecintaan apa sahaja mendekatkan diriku kepadaMU, dan masukkanlah aku ke syurga bersama-sama kecintaan itu. “



Juga katakan begini,



"Ya Allah, jauhkan aku dari cinta yang bukan jodohku. Jauhkan aku dari cinta yang membuat aku semakin jauh dariMu. Dekatkan aku kepada cinta yang menguatkan lagi cinta aku kepadaMu dan RasulMu. Dekatkan aku kepada cinta yang kekal abadi iaitu cintaku kepadaMu".



Dan tidak perlu lagi kenang, teringat dan apa jua bentuk keadaan hati dan otak korang ke arah orang tersebut. korang kena ingat dan kena selalu ingatkan diri sendiri bahawa mereka itu hanyalah masa lalu/pengajaran/kenangan sahaja. Hidup ini indah... yang buat hidup ni rasa penuh siksa itu hanyalah diri kita sendiri.. sebab kita gagal memahamkan hati.. jadi..



jom kita sama-sama fahamkan hati kita.. yang setiap yang terjadi itu.. terjadi indah atas aturanNYA..         
Surah Al-Baqarah Ayat 216 :
“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.” (^_^)



Allah bagi apa-apa pun sah adalah yang terbaik untuk kita.. tak kira kita rasa benda tu kita suka ke tak.. so, tabahkan hati tak kira apa yang berlaku..once kita faham yang ni.. trust urself Cik Ain.. trust him too… hidup terasa indah.. dapat ujian pun jadi happy.. sebab hati yakin yang ujian itu adalah hadiah..




Wallahua’lam.
Mohon doa yang terbaek untuk kita semua… inshaAllah.. Out~~ kbai.Salam.

Nota Hati 1 : Cinta sejati ialah apabila kita mampu tersenyum sambil mendoakan kebahagiaan untuknya walaupun terpaksa melepaskannya pergi. Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada di sisi kita… Wo Ai Ni.. Aishiteru.. :)