Posts

Showing posts from September, 2011

:: DIA tahu ::

Image
".. TULISKAN rancanganmu dengan pensil kemudian serahkan pemadamnya kepada Allah SWT.. ''


- Izinkan Allah memadam bahagian yang bukan ditakdirkan untukmu dan menggantikannya dengan rancangan yang lebih baik..
- Kerana Allah lebih mengetahui apa yang baik untuk kita..


.. rancangan baik kita, mungkin bukan baik seperti yang kita sangka.. percayalah, Selalu ada hikmah di sebalik rancangan yang Allah siapkan khas untuk kita, hambaNya yang beriman…."


"seberat mana dugaan,,, kita pasti mampu hadapinya. Kerana kita insan yang bertuah kerana dipilih ALLAH untuk menghadapi ujian yang mendatang"

"Sesungguhnya sesudah kesulitan pasti ada kemudahan. Sesungguhnya sesudah kesulitan pasti ada kemudahan."AlInsyirah ayat 5 dan 6.

Apa lagi ubat yang terbaik untuk mengubat hati yang resah melainkan ayat suci alquran & zikrullah. Aku mesti perbaiki diri aku....try belajar menjadi insan hebat pada pandangan ALLAH....biala hina pd pndgn musia dl...pe y aku tw..setiap…

Everything is over……

Image
Everything is over……fullstop!!





Am i in the right path?? Am i do a right decision?? am I ??? Sometimes i question myself,,, Is dis really what i want?? Is dis really what i want to choose?? Is dis really what i want to do in my whole life??







Em...really sad when i know about ‘her’ and ‘him’.. What should i do.... Should i forget evrything.... Cm xde pape y blaku... Why must dis happen 2 me... I’m not too strong to face is situation...









Open ur eyes..so u can see.... Open ur heart,,,so u can feel... Open ur mind,,,so u can think... Think dat what da best 2 u aien...don’t be too weak.. Don’t think about dat “ useless “...it’s only waste ur tme...






Jika hari ini aku derita,,, Hari esok stik ada tuk mngecapi kebahagiaan….. Jika tahun ini aku jatuh,,,, Tahun depan stil ada tuk aku bangkit smule…






Aien!! Jgn pnah kenal erti putus as..y lepas…biarkan ia  blalu…be strong!! Start a new life now!!! I know i can do it...mybe.. Em.. Hope..

:: khairul fahmi vs 'kelantan' ::

Image
ini bukan cerita pasal k.fahmi yg dah putus tunang...
wlpn cter ni dh lmew dh… p nk wt cmne..terbcer kesah ni lam 1 belog.. komen2 kesah ptus tuning niey lar… n wt aku lak terfikir…n terdiam..emm adakah bila selalu sgt bergaduh..bertengkar... putus jalan penyelesaian?? *confius*




But…ad 1 komen lam belog ni y menarik perhatian aku… Komen 2 ialah…. 'lelaki kelantan rasanya sesuai bercinta/kawin dgn gurl kelantan je.. mungkin lbh serasi..mungkin lebih memahami.." (lbh kurang gitu ler ayat nyer)
setuju ker nge statement ni ek??emm





bagi aku la.. hati yg Tuhan bg tu sama je kn.. xkira lah lahir kat mner2 pn.. Kuala lumpur ke...kampung ceruk mner pn ..kuala lipis  ker.. yang penting..mcm mana kita jaga hati tu.. n mcm mana kita suburkan hati tu... x semestinya laki kelantan kene kawin dgn perempuan kelantan je kn.... kew cmne ek....

:: MisUnderstAnding ::

Image
Assalamualaikum w.b.t






Ehem..ehem.. salah faham selalu mencetuskan perang dunia ketiga, keempat, dan ada yang sampai tahap boleh letak tanda noktah lah hubungan tuh kan! Hahaa... Yang ini cakap lain, yang ini pulak nak buat andaian sendiri... Ishhh.. Kata sehati sejiwa, macam mana tak serasa pulak ni??? Hahaa.... Macam2 bukan.... =P




Kes2 yang selalu terjadi....


::Saya tak cakap pun awak gemuk... saya cuma nak awak jaga kesihatan awak::

::Saya tak cakap pun awak  xcantik... saya cuma nak awak tahu apa yg sesuai dengan diri awak::

::Saya tak cakap pun awak   malas... saya  Cuma  nak awak belajar banyak  perkara dalam kehidupan ni::

::Saya tak cakap pun awak banyak kekurangan... saya cuma nak awak perbaiki setiap kelemahan awak::

::Saya  tak  cakap pun awak merimaskan... saya cuma nak awak lebih memahami::

::Saya  tak  cakap pun nak orang lain... saya cuma nak awak tahu berkawan biar beribu::

::Saya tak  cakap pun awak cengeng... saya cuma nak awak jangan terlalu ikutkan perasaan::

::Saya tak cakap…

::Rumput Dan Kasih Sayang::

Image
Pada suatu pagi di satu sekolah menengah, ada seorang pelajar bertanya pada seorang guru yang sedang mengajar. Ketika itu, guru tersebut sedang menyentuh mengenai kasih dan sayang secara am.

Dialog di antara pelajar dan guru tersebut berbunyi begini :

Pelajar : Cikgu, macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang paling kita sayang? Macam mana juga kasih sayang itu nak berkekalan?

Cikgu : Oh, awak nak tahu ke? Emmm... baiklah, sekarang kamu buat apa yang saya suruh. Ikut je ye... mungkin kamu akan dapat apa jawapannya.

Pelajar : Baiklah... apa yang saya harus buat?


Cikgu : Kamu pergi ke padang sekolah yang berada di luar kelas sekarang juga. Kamu berjalan di atas rumput di situ dan sambil memandang rumput di depan kamu, pilih mana yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walaupun sekali. Dan kamu petiklah rumput yang paling cantik yang berada di depan kamu tersebut dan selepas itu bawa balik ke kelas.


Pelajar : Ok. Saya pergi sekarang dan buat apa yang cikgu suruh.


:: Eidul fitry post ::

Image
jom mai ngok pic ryer... tetber jd rjin nk update belog...hehehe ngok jela deh... huhuhu



...gmbr xbpe nk jd...kacau bilau...huhu



... ibu abah nge adk2 lelaki..kuang4..

... nge diorang lg...mlu2 plak si izat....:P 

... adk2 puang nge da twins...faiz n izat..:)

... gurlz only...heee

... ehem3...

 gambar fmily full...jrg2 dpt aw...heee
ok..2 je...
wsalam
(^_^)

:: aku di SKG ::

Image
Assalamualaikum.. N peace be upon 2 u all... Hope bek2 aje.... juz rni nk ilgkan kbosann ... 'jom mai ngok pic during aien at skolah ... wt PbS..huhu so far so good... tiap ari kne relief clas aw....

....bersme guru besar n da geng....


....cekgu jqaf handle tasmik pgi2.....

....guru cemerlang,,,sir munzir...prasan syiok...hahaha
....kne relief clas,,,scond day,,..clas i creative...dak2 over aktif...cekgu jd kelam kabut..huhu...cri pgalaman bharga...huhu
....abih clas 1 cerdik,,,kne gnti kls 4dedication plak...dak2 lg dasyt..kesabaran....:)
....dak kls 4B...di lbary skolah..mood ep..ad dak comey lam kls ni...nmew ye sajidah...sweety aw..:)
....third day...bsmew dak klas 3Brilliant...love dis cla soo much...

| Pray For Them |


Saudara-saudara kita di bumi Palestin sedang berjihad dalam menegakkan agama Islam. Walaupun kita tak dapat berjihad dan menolong mereka di sana, marilah berdoa supaya saudara-saudara kita di sana mendapat kekuatan dan mendapat lindungan daripada Allah SWT kerana doa adalah senjata orang Islam. Tolonglah mereka dengan DOA! Ya Allah, satukan hati kami umat Islam sedunia supaya Yahudi laknatullah dapat dihancurkan. Info terkini mengenai saudara-saudara kita di sana boleh lihat di FB AMAN PALESTINE. Marilah kita sama-sama menderma untuk mereka dan moga-moga dengan sumbangan yang kita buat itu dapat menyelamatkan nyawa dan membantu saudara-saudara kita di sana. Boikot juga barangan Yahudi. Kita satu ummah sekat ekonomi mereka!