Tuesday, 27 September 2011

:: DIA tahu ::



".. TULISKAN rancanganmu dengan pensil kemudian serahkan pemadamnya kepada Allah SWT.. ''


- Izinkan Allah memadam bahagian yang bukan ditakdirkan untukmu dan menggantikannya dengan rancangan yang lebih baik..
- Kerana Allah lebih mengetahui apa yang baik untuk kita..


.. rancangan baik kita, mungkin bukan baik seperti yang kita sangka.. percayalah, Selalu ada hikmah di sebalik rancangan yang Allah siapkan khas untuk kita, hambaNya yang beriman…."


"seberat mana dugaan,,, kita pasti mampu hadapinya. Kerana kita insan yang bertuah kerana dipilih ALLAH untuk menghadapi ujian yang mendatang"


"Sesungguhnya sesudah kesulitan pasti ada kemudahan. Sesungguhnya sesudah kesulitan pasti ada kemudahan."AlInsyirah ayat 5 dan 6.


Apa lagi ubat yang terbaik untuk mengubat hati yang resah melainkan ayat suci alquran & zikrullah. Aku mesti perbaiki diri aku....try belajar menjadi insan hebat pada pandangan ALLAH....biala hina pd pndgn musia dl...pe y aku tw..setiap org xley lri dr mbuat ksilapn...n berhak diberi peluang tuk berubah...p cm2 la...sshny nk bsngka baik nge mnusia n dri sndri....emm2...biala Allah shj y menilai sumeny coz hnya DIA shj yg berhak menilai kter...k...jgn difikirkan sgt pndgn msia...bila kter mulia pd pndgn Allah...inshaAllah...kter akan dipndg baik juga oleh mnusia... Merentas badai dengan senyuman yang tak pernah lekang dibibir. AllahuAllah.... . Moge ALLAH terus beri cahaya yang mampu membuat kita tersenyum sendiri"
 


Wallahua’lam.


Thursday, 22 September 2011

Everything is over……



Everything is over……fullstop!!






Am i in the right path??
Am i do a right decision??
am I ???
Sometimes i question myself,,,
Is dis really what i want??
Is dis really what i want to choose??
Is dis really what i want to do in my whole life??








Em...really sad when i know about ‘her’ and ‘him’..
What should i do....
Should i forget evrything....
Cm xde pape y blaku...
Why must dis happen 2 me...
I’m not too strong to face is situation...










Open ur eyes..so u can see....
Open ur heart,,,so u can feel...
Open ur mind,,,so u can think...
Think dat what da best 2 u aien...don’t be too weak..
Don’t think about dat “ useless “...it’s only waste ur tme...







Jika hari ini aku derita,,,
Hari esok stik ada tuk mngecapi kebahagiaan…..
Jika tahun ini aku jatuh,,,,
Tahun depan stil ada tuk aku bangkit smule…







Aien!!
Jgn pnah kenal erti putus as..y lepas…biarkan ia  blalu…be strong!!
Start a new life now!!!
I know i can do it...mybe..
Em..
Hope..


Friday, 16 September 2011

:: khairul fahmi vs 'kelantan' ::



ini bukan cerita pasal k.fahmi yg dah putus tunang...
wlpn cter ni dh lmew dh…
p nk wt cmne..terbcer kesah ni lam 1 belog..
komen2 kesah ptus tuning niey lar…
n wt aku lak terfikir…n terdiam..emm
adakah bila selalu sgt bergaduh..bertengkar...
putus jalan penyelesaian??
*confius*





But…ad 1 komen lam belog ni y menarik perhatian aku…
Komen 2 ialah….
'lelaki kelantan rasanya sesuai bercinta/kawin dgn gurl kelantan je..
mungkin lbh serasi..mungkin lebih memahami.."
(lbh kurang gitu ler ayat nyer)
setuju ker nge statement ni ek??emm





bagi aku la..
hati yg Tuhan bg tu sama je kn..
xkira lah lahir kat mner2 pn..
Kuala lumpur ke...kampung ceruk mner pn ..kuala lipis  ker..
yang penting..mcm mana kita jaga hati tu..
n mcm mana kita suburkan hati tu...
x semestinya laki kelantan kene kawin dgn perempuan kelantan je kn....
kew cmne ek....
o aku juz nk  sejukkan hati aku sendiri..heee =))
ntah la..sume urusan Tuhan..
lw dh mmg jodoh...
xkn ke mner kn...
tol x....






&
dah memang lumrah manusia, kita mahukan sesutau yang sempurna.
dan sering mengharapkan dapat yang terbaik untuk diri sendiri.
bagi aku...
kalau aku da jumpe orang yang sesuai….
biarlah dia jadi yang pertama dan terakhir…hope!!




tapi, kita xsemestinya terus jumpe buat kali pertama....
jodoh kita mungkin lambat.....
belum masuk lagi jodoh yang singkat....
semuanya kuasa Tuhan..... Dia yang menentukan...
hmm..
entahla….susah untuk dihuraikan…












okelah…
xnk menyerabutkan fikiran..
nk lyn lgu ungu..percaya padaku..
tetber jtuh cnte nge lgu ni…
xtw la lgu ni lgu baru o lmew..
p terdgr lam kete time otw g bandar td…
rni kn cti...so kua jejln lua...
sunyi kt mktb cos rama blek....emm
Lgu niey lw nk tw sal seorg makwe yang harus percaya padanya bf ye...
Jika kelak makwe niey trime cnte bf ye 2...
Si bf 2 akn mjaga makwe ye sampai akhir hidupnya...
sweet sgt lgu ni..kn
k…
layannn dl…



wasalam.
(^__^)

Thursday, 15 September 2011

:: MisUnderstAnding ::



Assalamualaikum w.b.t







Ehem..ehem.. salah faham selalu mencetuskan perang dunia ketiga, keempat, dan ada yang sampai tahap boleh letak tanda noktah lah hubungan tuh kan! Hahaa... Yang ini cakap lain, yang ini pulak nak buat andaian sendiri... Ishhh.. Kata sehati sejiwa, macam mana tak serasa pulak ni??? Hahaa.... Macam2 bukan.... =P





Kes2 yang selalu terjadi....



::Saya tak cakap pun awak gemuk... saya cuma nak awak jaga kesihatan awak::


::Saya tak cakap pun awak  xcantik... saya cuma nak awak tahu apa yg sesuai dengan diri awak::


::Saya tak cakap pun awak   malas... saya  Cuma  nak awak belajar banyak  perkara dalam kehidupan ni::


::Saya tak cakap pun awak banyak kekurangan... saya cuma nak awak perbaiki setiap kelemahan awak::


::Saya  tak  cakap pun awak merimaskan... saya cuma nak awak lebih memahami::


::Saya  tak  cakap pun nak orang lain... saya cuma nak awak tahu berkawan biar beribu::


::Saya tak  cakap pun awak cengeng... saya cuma nak awak jangan terlalu ikutkan perasaan::


::Saya tak cakap pun tak rindu... saya cuma nak awak belajar erti sabar::


::Saya tak cakap pun awak  membebankan... saya cuma nak awak faham saya juga ada komitmen lain::


::Saya tak cakap pun nak tunjuk pandai... saya cuma nak tegur salah awak::


::Saya tak cakap saya semua betul... saya cuma mahu terus terang apa yang saya rasa::


::Saya tak cakap nak gado je... saya cuma mahu selesaikan masalah::


::Saya tak cakap awak tak boleh ambil tahu hal saya... saya cuma mahu awak lebih sayangkan diri awak berbanding diri orang lain::


::Saya tak cakap pun saya saya tak sayang... saya cuma lebih suka sayang itu diperlihatkan daripada diperkatakan!!! :))))))::




Kesimpulannya …
Nak memahami sesuatu keadaan itu adakalanya teramat rumit ....kn..
Btw…caayang kamoo sgt..ngee
hope u understanding me....
~kesilapanku, keegoanmu~


::Rumput Dan Kasih Sayang::





Pada suatu pagi di satu sekolah menengah, ada seorang pelajar bertanya pada seorang guru yang sedang mengajar. Ketika itu, guru tersebut sedang menyentuh mengenai kasih dan sayang secara am.

Dialog di antara pelajar dan guru tersebut berbunyi begini :


Pelajar : Cikgu, macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang paling kita sayang? Macam mana juga kasih sayang itu nak berkekalan?
Cikgu : Oh, awak nak tahu ke? Emmm... baiklah, sekarang kamu buat apa yang saya suruh. Ikut je ye... mungkin kamu akan dapat apa jawapannya.
Pelajar : Baiklah... apa yang saya harus buat?



Cikgu : Kamu pergi ke padang sekolah yang berada di luar kelas sekarang juga. Kamu berjalan di atas rumput di situ dan sambil memandang rumput di depan kamu, pilih mana yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walaupun sekali. Dan kamu petiklah rumput yang paling cantik yang berada di depan kamu tersebut dan selepas itu bawa balik ke kelas.

Pelajar : Ok. Saya pergi sekarang dan buat apa yang cikgu suruh.

Apabila pelajar tersebut balik semula ke kelas, tiada pun rumput yang berada di tangannya. Maka cikgu pun bertanya kepada pelajar tersebut.
Cikgu : Mana rumput yang cikgu suruh petik?
Pelajar : Oh, tadi saya berjalan di atas rumput dan sambil memandang rumput yang berada di situ, saya carilah rumput yang paling cantik. Memang ada banyak yang cantik tapi cikgu kata petik yang paling cantik maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi sampai di penghujung padang , saya tak jumpa pun yang paling cantik. Mungkin ada di antara yang di belakang saya sebelum itu tapi dah cikgu cakap tak boleh menoleh ke belakang semula, jadi tiadalah rumput yang saya boleh petik.
Cikgu : Ya, itulah jawapannya. Maknanya, apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang, janganlah kita hendak mencari lagi yang lebih baik daripada itu. Kita patut hargai orang yang berada di depan kita sebaik-baiknya. Janganlah kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku. Dan semoga yang berlalu tidak lagi berulang. Jika kita berselisih faham dengan orang yang kita sayang itu, kita boleh perbetulkan keadaan dan cuba teruskan perhubungan tersebut walaupun banyak perkara yang menggugat perhubungan tersebut. Dan ingatlah orang yang kita sayang itulah kita jumpa paling cantik dan paling baik pada mulanya walaupun nak ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadi. Kecualilah jika perhubungan tersebut tak boleh diselamatkan lagi, maka barulah kita mulakan sekali lagi. Maka sayangilah orang yang berada di depan kita dengan tulus dan ikhlas.
Kesimpulan::::
Maka, bersyukurlah dengan kasih-sayang yang kau terima pada hari ini, kerana jika kau meninggalkannya, mungkin kasih sayang itu tidak akan kembali seperti sediakala.


Sedarlah wahai insan, kasih sayang Allah itulah yang paling hakiki, jika kau memalingkan dirimu dari kasihnya, maka kamulah serugi-rugi manusia.





Tuesday, 6 September 2011

:: Eidul fitry post ::


jom mai ngok pic ryer...
tetber jd rjin nk update belog...hehehe
ngok jela deh...
huhuhu



 ...gmbr xbpe nk jd...kacau bilau...huhu



... ibu abah nge adk2 lelaki..kuang4..


... nge diorang lg...mlu2 plak si izat....:P 


... adk2 puang nge da twins...faiz n izat..:)


... gurlz only...heee


... ehem3...


 gambar fmily full...jrg2 dpt aw...heee
ok..2 je...
wsalam
(^_^)

:: aku di SKG ::


Assalamualaikum..
N peace be upon 2 u all...
Hope bek2 aje....
juz rni nk ilgkan kbosann ...
'jom mai ngok pic during aien at skolah ...
wt PbS..huhu
so far so good...
tiap ari kne relief clas aw....


....bersme guru besar n da geng....



....cekgu jqaf handle tasmik pgi2.....


....guru cemerlang,,,sir munzir...prasan syiok...hahaha

....kne relief clas,,,scond day,,..clas i creative...dak2 over aktif...cekgu jd kelam kabut..huhu...cri pgalaman bharga...huhu

....abih clas 1 cerdik,,,kne gnti kls 4dedication plak...dak2 lg dasyt..kesabaran....:)

....dak kls 4B...di lbary skolah..mood ep..ad dak comey lam kls ni...nmew ye sajidah...sweety aw..:)

....third day...bsmew dak klas 3Brilliant...love dis cla soo much...

....ustazah syana...dun men2...rama scret admirer...but dh ad sum1 spesel..huhuhu


dat's all 4 2day...t len kli aien update new ag...tc u all...
wasalam~~~